Szukam pracy, farmacja: Firmy kuszą kandydatów benefitami

Duże budżety na świadczenia pozapłacowe oraz umożliwienie ich samodzielnego wyboru 
to sposób branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego na przyciągnięcie oraz zatrzymanie najlepszych pracowników - wynika z raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji i sprzętu medycznego” przygotowanego przez firmę Antal we współpracy z Sodexo Benefits and Rewards Services.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Szukam pracy, farmacja: Firmy kuszą kandydatów benefitami

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

12 paź 2017 13:54


• Pracodawcy z branży farmacji mają problem z rekrutacja pracowników, dlatego próbują przyciągnąć ich nie tylko wynagrodzeniem, ale również benefitami.

• Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że blisko połowa firm z sektora farmaceutycznego wydaje na dodatki pozapłacowe od 3 do 5 tys. zł na jednego pracownika rocznie.

• By jednak benefity miały sens, muszą być dopasowane do potrzeb pracowników.

Sektor farmacji i sprzętu medycznego stale poszukuje pracowników, przede wszystkim ekspertów
z wiedzą medyczną, doświadczeniem i kontaktami w branży. Jednak tacy kandydaci nie narzekają na brak propozycji. Żeby ich przyciągnąć należy umiejętnie sformułować ofertę pracy. Sama wysokość pensji to za mało, bo w tej branży firmy na pewnych poziomach stanowisk płacą podobnie. Dlatego ważnym elementem ofert pracy i jednym z głównych kryterium oceny jej atrakcyjności stają się świadczenia pozapłacowe.

Więcej niż standard

Jak pokazują wyniki raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji
i sprzętu medycznego”, rolą świadczeń jest budowanie zaangażowania i lojalności pracowników (odpowiednio 91 proc. i 69,9 proc. ankietowanych firm).

Czytaj też: Prezes Affidea: Menedżerowie sami sobie blokują drogę na szczyt

O tym, że w firmach farmaceutycznych benefity to przemyślana inwestycja, świadczą przeznaczane na ten cel budżety. Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że blisko połowa z nich wydaje na dodatki pozapłacowe od 3 tys.do 5 tys. zł na jednego pracownika rocznie. To ponad trzy razy więcej niż oferuje rynek – 928 zł.

Blisko 70 proc. respondentów umożliwia pracownikom wybór preferowanych świadczeń. Ponad połowa pozwala zatrudnionym wybierać benefity raz w miesiącu lub częściej. To znacznie więcej i częściej niż w innych branżach.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.