Duże budżety na świadczenia pozapłacowe oraz umożliwienie ich samodzielnego wyboru
to sposób branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego na przyciągnięcie oraz zatrzymanie najlepszych pracowników - wynika z raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji i sprzętu medycznego” przygotowanego przez firmę Antal we współpracy z Sodexo Benefits and Rewards Services.

• Pracodawcy z branży farmacji mają problem z rekrutacja pracowników, dlatego próbują przyciągnąć ich nie tylko wynagrodzeniem, ale również benefitami.
• Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że blisko połowa firm z sektora farmaceutycznego wydaje na dodatki pozapłacowe od 3 do 5 tys. zł na jednego pracownika rocznie.
• By jednak benefity miały sens, muszą być dopasowane do potrzeb pracowników.
Sektor farmacji i sprzętu medycznego stale poszukuje pracowników, przede wszystkim ekspertów
z wiedzą medyczną, doświadczeniem i kontaktami w branży. Jednak tacy kandydaci nie narzekają na brak propozycji. Żeby ich przyciągnąć należy umiejętnie sformułować ofertę pracy. Sama wysokość pensji to za mało, bo w tej branży firmy na pewnych poziomach stanowisk płacą podobnie. Dlatego ważnym elementem ofert pracy i jednym z głównych kryterium oceny jej atrakcyjności stają się świadczenia pozapłacowe.
Więcej niż standard
Jak pokazują wyniki raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji
i sprzętu medycznego”, rolą świadczeń jest budowanie zaangażowania i lojalności pracowników (odpowiednio 91 proc. i 69,9 proc. ankietowanych firm).
Czytaj też: Prezes Affidea: Menedżerowie sami sobie blokują drogę na szczyt
O tym, że w firmach farmaceutycznych benefity to przemyślana inwestycja, świadczą przeznaczane na ten cel budżety. Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że blisko połowa z nich wydaje na dodatki pozapłacowe od 3 tys.do 5 tys. zł na jednego pracownika rocznie. To ponad trzy razy więcej niż oferuje rynek – 928 zł.
Blisko 70 proc. respondentów umożliwia pracownikom wybór preferowanych świadczeń. Ponad połowa pozwala zatrudnionym wybierać benefity raz w miesiącu lub częściej. To znacznie więcej i częściej niż w innych branżach.

KOMENTARZE (0)