PARTNER PORTALU partner portalu

Susza nastała w rekrutacji. Każde ponadstandartowe działanie jest zbawienne

Coraz więcej polskich pracodawców twierdzi, że ma problem ze znalezieniem doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów. Czy rzeczywiście jednak znają realia rynkowe i robią wszystko, by ich zdobyć?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Susza nastała w rekrutacji. Każde ponadstandartowe działanie jest zbawienne

Z najnowszego badania "International Business Report" przeprowadzonego wśród 10 tys. średnich i dużych firm z 36 krajów świata (w tym 200 firm z Polski) przez Millward Brown dla Grant Thornton International wynika, że aż 32 proc. polskich firm przyznaje, że ma duży, bądź bardzo duży, problem ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników.

Nie od dziś na rynku pracy toczy się ostra walka o najlepszych specjalistów. By zdobyć świetnego fachowca nierzadko firmy proszą o pomoc headhunterów, którzy starają się zrekrutować pracowników innych firm. Jednak aby zachęcić fachowców do zmiany pracy, muszą mieć czym ich skusić. Tu pojawia się problem, ponieważ pracodawcom zdarza się o tym zapominać.

Niskie wynagrodzenie

Zdaniem Liliany Swobody, dyrektor katowickiego oddziału People, głównym błędem popełnianym przez pracodawców są stawki dla nowych pracowników, często oderwane od rynkowych realiów.

– W ciągu tygodnia mam kilkanaście spotkań z pracodawcami. Podczas wywiadu większość z nich deklaruje, że ma problem z obsadzeniem wakatów, np. doradców technicznych, projektantów, konstruktorów, technologów w różnych branżach. Kiedy informuję, że jesteśmy w posiadaniu kandydatów o podobnych kwalifikacjach, często okazuje się, że tak naprawdę firma nie posiada budżetu na opłacenie takiego kandydata, albo jest on o wiele niższy aniżeli stawki rynkowe – wyjaśnia Liliana Swoboda.

Jej słowa potwierdza Justyna Piesiewicz, prezes IACL Poland. – Nie można płacić specjaliście posiadającemu wiedzę i doświadczenie 2 czy 3 tys. zł. Obecnie nie ma już "rynku desperacji". Są różne możliwości. Pracownicy zakładają własne firmy albo wyjeżdżają za granicę, gdzie zarabiają trzy razy więcej – mówi.

– Jeśli pracodawca chce rozwijać firmę i zatrudniać najlepszych, musi pamiętać, że nie można tego robić za darmo. Trzeba zainwestować w ludzi, a to zwróci się wielokrotnie. Pracownicy to nie koszt, a najcenniejsza wartość i kapitał – dodaje Justyna Piesiewicz.

Silna marka pracodawcy

Druga ważna sprawa jest taka, że samo wynagrodzenie nie wystarcza, by przyciągnąć specjalistów. Kandydaci zwracają uwagę również na markę pracodawcy, która powinna być spójna i uczciwa. To, co firma pokazuje na zewnątrz, musi mieć swoje potwierdzenie wewnątrz.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

xyz 2016-01-15 14:19:59

"ponadstandartowe" - poważnie?!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.