Biuro Lotnictwa Straży Granicznej rozpoczęło rekrutację. Poszukiwani są m.in. piloci oraz mechanicy.
Biuro Lotnictwa Straży Granicznej poinformowało o naborze do pionu lotniczego. Trwa rekrutacja pilotów śmigłowcowych i samolotowych oraz mechaników śmigłowcowych i samolotowych.
Jak podaje Straż Graniczna, obecnie statki powietrzne SG stacjonują w 4 wydziałach lotniczych na terenie Polski. Dodatkowo Lotnictwo SG posiada własną bazę, w której realizowane są obsługi eksploatowanych statków powietrznych.
Pilot śmigłowcowy i samolotowy - wymagania
Straż Graniczna podaje, że pilot śmigłowcowy musi posiadać ważną licencję pilota śmigłowcowego zawodowego CPL(H) lub licencję pilota śmigłowcowego liniowego ATPL(H). Niezbędne jest także posiadanie ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego klasy I wg przepisów Part-MED.
Z kolei pilot samolotowy musi mieć ważną licencję pilota samolotowego zawodowego CPL(A) lub licencję pilota liniowego samolotowego ATPL(A). Co ważne, w w przypadku pilota z licencją CPL(A) wymagany jest również zdany egzamin teoretyczny do licencji pilota liniowego Samolotowego ATPL(A).
Kandydaci na to stanowisko muszą również posiadać uprawnienia w zakresie biegłości językowej co najmniej "English/level 4/" (wpisane w licencji) oraz ważne orzeczenie lotniczo-lekarskiego klasy I wg przepisów Part-MED.
Mechanik śmigłowcowy i samolotowy - wymagania
Mechanik śmigłowcowy musi mieć licencję na obsługę techniczną statku powietrznego wydana zgodnie z przepisami Part-66 w kategorii B 1.3.
Mile widziane są także licencje w innych kategoriach: B 1.4, A.3, A.4, a także potwierdzona praktyka w organizacji Part-145 lub Part-21 lub Part-M/F w zakresie obsługi śmigłowca w wymiarze co najmniej 1 roku.
W przypadku mechaników samolotowych obowiązkowa jest licencja na obsługę techniczną statku powietrznego wydana zgodnie z przepisami Part-66 w kategorii B 1.1.
Dodatkowym atutem będzie licencje w kategoriach: B 1.2, A.1 czy A.2. Mile widziana jest także potwierdzona praktyka w organizacji Part-145 lub Part-21 lub Part-M/F w zakresie obsługi samolotu w wymiarze co najmniej 1 roku.


KOMENTARZE (0)