- JP
- •10 lip 2017 16:42
PKO Bank Polski testuje pierwsze stanowiska samoobsługowe. Program nie ma na celu redukcji załogi.

W 4 placówkach banku PKO BP pojawią się pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki.
Na początek klienci będą mogli dokonywać wpłaty, wypłaty, przelewu, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach. Później klienci będą mogli też uzyskać pożyczkę, dokonywać wpłat na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie systematycznie zwiększana.
– Stanowiska samoobsługowe podnoszą komfort klientów, a z drugiej strony zmniejszają koszty obsługi klientów i obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników, dzięki czemu ci mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami – komentuje Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w departamencie sieci i optymalizacji procesów.
– Instalacja stanowisk samoobsługowych nie ma na celu redukcji załogi – dodaje na łamach Bankier.pl. – Pracownicy w ramach uwolnionego czasu będą mogli skupić się na prezentacji oferty i analizie potrzeb naszych klientów, aby zaproponować im najlepsze rozwiązanie. Jednocześnie stanowiska samoobsługowe mają na celu zmniejszenie czasu oczekiwania na realizacje prostych zleceń.
Pomimo zapewnień PKO, pracownik banku jest jednym z zawodów, które są najbardziej zagrożone z powodu postępującej automatyzacji. Według analizy BBC ryzyko wynosi aż 97 proc.


KOMENTARZE (1)