PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Spółdzielnie socjalne zatrudniły ponad 400 osób

• Ponad 31,3 mln zł w latach 2012-2015 przeznaczono na wsparcie podmiotów ekonomii społecznej prowadzących działalność gospodarczą.
• Dzięki pożyczkom powstało 436 nowych miejsc pracy.
• Do końca 2016 r. działalność pożyczkowa będzie kontynuowana na dotychczasowych zasadach.

  • Autor:jk
  • 1 sie 2016 13:02
Spółdzielnie socjalne zatrudniły ponad 400 osób
Do końca 2015 r. udzielono 398 pożyczek na kwotę 31,3 mln zł. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Do końca 2015 r. udzielono 398 pożyczek na kwotę 31,3 mln zł w ramach projektu systemowego "Wsparcie inżynierii finansowej na rzecz rozwoju ekonomii społecznej” realizowanego w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Z pożyczek skorzystało 321 podmiotów. Z usługi doradztwa natomiast 242 podmioty. Dzięki realizacji projektu powstało także 436 nowych miejsc pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Spółdzielnie socjalne na topie. Nawet 35 tys. nowych miejsc pracy do 2020 r.

O kredyt trudno

- Do skorzystania z pożyczki przekonało nas niskie oprocentowanie oraz łatwy dostęp dla spółdzielni socjalnych. Spółdzielnia starała się uzyskać kredyt komercyjny w bankach lecz nie mogła, gdyż nie spełniała kryteriów banków komercyjnych, to jest brak odpowiedniego zabezpieczenia kredytu, brak odpowiednich przepływów pieniężnych, brak wystarczających zysków - powiedział Marek Olszewski prezes spółdzielni socjalnej "Samodzielność, Praca, Aktywność" z Ostrołęki, świadczącej usługi sprzątające oraz usługi związane z zagospodarowaniem terenów zielonych i utrzymaniem ogrodów.

Również spółdzielnia socjalna Tuderos ze Starego Miasta, która wprowadza na rynek nową gamę gotowych dań wegetariańskich, dzięki pożyczce w TISE mogła rozwinąć swoje przedsięwzięcie.

- Pomysł na założenie spółdzielni jest połączeniem pasji do gotowania, przyjaźni ludzi, biznesu oraz promowania  zdrowego stylu życia. Potrzeba doposażenia w sprzęt niezbędny do rozwoju spółdzielni skłoniła nas do sięgnięcia po pożyczkę – stwierdził Arkadiusz Petruk, prezes spółdzielni socjalnej Tuderos ze Starego Miasta.

- Dzięki założeniu spółdzielni możemy dać zatrudnienie osobom, które miały trudność z odnalezieniem się na rynku pracy a poprzez naszą misję promować zdrowe odżywianie nie tylko na rynku lokalnym ale również ogólnopolskim - dodał Petruk.

Kolejne pożyczki czekają

Do końca 2016 roku działalność pożyczkowa będzie kontynuowana na dotychczasowych zasadach. Na ten cel przeznaczono ok. 7,7 mln zł. Środki te pochodzą ze spłat pożyczek udzielonych w okresie realizacji projektu. Na koniec I kwartału 2016 r. zawarto już 14 umów pożyczek na kwotę ok. 1 mln zł.

Pożyczki udzielane były przez Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych (TISE), pełniące rolę Pośrednika finansowego i zarządzające funduszami pożyczkowymi w pięciu makroregionach.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Spółdzielnie socjalne zatrudniły ponad 400 osób

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jan 2016-08-01 16:23:33

    czyli jedno miejsce pracy kosztowało 71 000 zł czyli 24 miesiące zatrudnienia na etat przez firmę, która płaciłaby 3 tys brutto/miesiąc

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.