-
- •2 lut 2016 6:38
• Speed recruitment, czyli 15-minutowe spotkania z kandydatami są coraz popularniejsze w Polsce.
• Wygodny ubiór oraz luźna rozmowa nie tylko z rekruterami, ale również z menedżerami to elementy przyciągające kandydatów.
• Formuła randki łamie bariery, które stawia tradycyjna rozmowa kwalifikacyjna.

Czas prowadzenia rekrutacji zależy od tego, ile trwają poszczególne jej etapy. Jak wynika z badania eRecruiter „Rekrutacja pod lupą”, dla jednej trzeciej respondentów najbardziej czasochłonne są spotkania z kandydatami (32 proc.). Na drugim miejscu podium uplasował się spływ aplikacji (22 proc.). 14 proc. zapytanych przez eRecruiter jako najbardziej czasochłonny etap wskazało analizę CV, a 11 proc. kontakt operacyjny z kandydatami, np. w sprawach związanych z umawianiem spotkań.
Są jednak firmy, które znalazły sposób na usprawnienie procesu rekrutacji. Zamiast przeglądać setki CV, HR-owcy umawiają się z kandydatami na... randki rekrutacyjne. Rozmowy trwają około 15 minut i może przyjść na nie każdy. Wygodny ubiór oraz luźna rozmowa nie tylko z rekruterami, ale również z menedżerami i inżynierami zachęcają ludzi do wzięcia udziału w spotkaniu.
Jak tłumaczy Anna Miśko, dyrektor działu HR w Home.pl, kandydat przed spotkaniem wybiera interesującą go ofertę pracy. Następnie odbywa rozmowę z HR-owcem oraz osobą pracującą na wybranym stanowisku, którzy odpowiadają na jego pytania.
– Przez pierwsze 5 minut to my zadajemy pytania, a przez kolejne 5 minut – pytania zadaje kandydat. Z kolei ostatnie 5 minut to luźna rozmowa. Do osób, wobec których “poczuliśmy chemię”, wysyłamy maila z prośbą o CV i propozycją kolejnego spotkania – wyjaśnia Anna Miśko.

Jak zaznacza dyrektor działu HR w Home.pl, oryginalna rekrutacja sprawdza się świetnie w branży IT, która jest niezwykle wymagająca dla HR-owców. Potencjalni pracownicy poza standardowymi oczekiwaniami – takimi jak ciekawe wyzwania, nowoczesne technologie, duże projekty – szukają firm, które działają w sposób nieszablonowy i stawiają na otwartość w relacjach z pracownikami.


KOMENTARZE (1)