PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Social media w rekrutacji: podstawa to dobry profil

  • Autor: GP
  • 9 cze 2017 14:19

Oferta portali społecznościowych, zwłaszcza LinkedIn czy Goldenline, stopniowo się rozszerza. To nowe propozycje zarówno dla firm, które szukają pracowników, jak i dla osób chcących znaleźć nowe wyzwanie.

Social media w rekrutacji: podstawa to dobry profil
Media społecznościowe zmieniają każdy aspekt życia ludzi, w tym także pracę i jej poszukiwanie. (fot. pixabay.com)
REKLAMA

• Wspomniane portale poświęcone karierze są kluczowe w polskich realiach rekrutacyjnych.

• Jak przekonuje Anita Obidowska z LeasingTeam Professional osoby, które są aktywne w LinkedIn i Goldenline, nawet jeżeli w danej chwili nie myślały o zmianie pracy, są ciekawe, co może zaoferować im konkurencja.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Ponadto użytkownicy biznesowych portali społecznościowych coraz częściej na swoich profilach bezpośrednio komunikują, że poszukują nowych wyzwań zawodowych.

 

Profesjonalizacja procesów komunikacji nie pozostaje obojętna wobec zjawiska szukania pracy, czy szukania pracownika. Nie może więc nikogo dziwić, że nasze informacje w sieciach społecznościowych są obiektem bacznej analizy.

W Polsce powszechne stało się wykorzystywanie mediów społecznościowych przez rekruterów, w szukaniu najlepiej dopasowanych do oczekiwań firm kandydatów. Zaakcentować trzeba, że profesjonalizacja tych platform dała wszystkim idealne "miejsce spotkania" i wstępnego przedstawienia się.

W Polsce, do najbardziej popularnych portali należą międzynarodowy LinkedIn i polski Goldenline. Te dwie platformy mają charakter biznesowy, dlatego najczęściej swoje profile zawodowe zakładają osoby z poziomu co najmniej asystenta bądź specjalisty, a także menedżerowie, dyrektorzy, członkowie zarządu czy prezesi.

Dlaczego warto być na LinkedIn lub Goldenline także jako firma?

Firmy specjalizujące się w rekrutacjach najczęściej posiadają na portalach społecznościowych rozszerzone profile dedykowane rekruterom, które umożliwiają dotarcie do kandydatów spoza własnej sieci kontaktów.

- Osoby, z którymi kontaktujemy się za pośrednictwem biznesowych mediów społecznościowych bardzo często decydują się na udział w procesie rekrutacji - komentuje Anita Obidowska z LeasingTeam Professional. - Nawet jeżeli w danej chwili nie myślały o zmianie pracy, są ciekawe, co może zaoferować im inna firma. Ponadto, wielu kandydatów uważa, że udział w procesie rekrutacji  jest pewnego rodzaju treningiem, który jeśli nie teraz, to w przyszłości może pomóc im w zdobyciu wymarzonej pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Social media w rekrutacji: podstawa to dobry profil

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA