PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Skuteczne ogłoszenie przyciągnie najlepszych kandydatów

Jedna trzecia pracodawców w Polsce ma trudności ze znalezieniem kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach. W tych warunkach warto przemyśleć konstrukcje ogłoszenia o pracę.

Skuteczne ogłoszenie przyciągnie najlepszych kandydatów
REKLAMA

Każdy świadomy wyboru oferty kandydat jest zainteresowany szczegółami już na etapie czytania ogłoszenia. Właśnie one przyciągają uwagę aplikantów i odróżniają naszą ofertę od innych. O obowiązkach informujmy zatem kandydatów na tyle szczegółowo, aby aplikant przed wysłaniem CV wiedział, czy ma odpowiednie kwalifikacje i czy dany wakat go interesuje.

- Dobrze, jeśli na samej górze, w jednym zdaniu zamieścimy cel stanowiska, wymagania określimy w 5-10 wersach, obowiązki podobnie, a ofertę opiszemy w sposób interesujący, ale krótko - tłumaczy Katarzyna Kordoń, dyrektor generalny w K&K Selekt Centrum Doradztwa Personalnego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Bez tego ogłoszenie nie przejdzie

Aby stworzyć skuteczne ogłoszenie, musimy sobie uzmysłowić, co na danym stanowisku pracy jest najcenniejsze dla kandydatów. Zawsze wysoko w hierarchii potrzeb plasują się poziom wynagrodzenia i możliwość awansu. Pozostałe czynniki zależą od okoliczności.

- Kandydaci na stażystów będą bardziej cenić markę, możliwość zdobycia ciekawego doświadczenia, szanse na szkolenia i rozwój. Doświadczeni specjaliści zwrócą większą uwagę na atmosferę i stabilność zatrudnienia - uważa Joanna Kotzian z HRK.

Ogłoszenie powinno zawierać nazwę pracodawcy oraz informacje o lokalizacji miejsca pracy i branży, w której działa firma.

- Warto też podać dane liczbowe, np. poziom zatrudnienia, obroty, liczbę oddziałów. Takie dane pokazują skalę działania ogłoszeniodawcy oraz pozwalają zbudować wyobrażenie na jego temat - dodaje Joanna Kotzian.

Kolejnymi elementami niezbędnymi w ogłoszeniu są nazwa stanowiska i zakres obowiązków.

Przedstawiając wymagania pamiętajmy, że kandydatom zależy, by zrobić to rzetelnie. Najlepiej od najważniejszego do najmniej ważnego.

- Bardzo dużo wymagań ogranicza nam możliwości pozyskania ciekawych kandydatów. Tu najważniejszy jest złoty środek. Musimy napisać wymagania kluczowe, bez których nie możemy zatrudnić osoby na stanowisku. Mam na myśli umiejętności, doświadczenie, kwalifikacje, wykształcenie, niezbędne certyfikaty - zauważa Kordoń. Nie piszmy wobec tego o wymaganiach, które są „mile widziane".

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Skuteczne ogłoszenie przyciągnie najlepszych kandydatów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.