PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Skok na głęboką wodę coraz bardziej popularny. Ale łatwo się sparzyć

Pandemia COVID-19 zmusiła wiele osób do przebranżowienia się. Mimo dobrej sytuacji na rynku pracy trend ten jest nadal obecny. Kto najczęściej decyduje się na zmianę branży i co zrobić, by była to zmiana dobra?

  • km
  • 11 sty 2022 20:00
Skok na głęboką wodę coraz bardziej popularny. Ale łatwo się sparzyć
Decydując się na zmianę branży, nie warto działać pochopnie (fot. Johnny Cohen/Unsplash)
REKLAMA
  • Niewątpliwie najszybciej decyzje o zmianie pracy podejmą młodsze osoby. Dużą rolę odgrywają zapewne także wiek i finansowe zobowiązania.
  • Przebranżowienia są coraz mocniejszym akcentem na rynku pracy. Szczególnie w tych branżach, które pandemia koronawirusa dotknęła najbardziej - gastronomii, branży fitness czy turystycznej.
  • Decydując się na zmianę branży, nie warto jednak działać pochopnie. Decyzję o zawodowych zmianach warto poprzedzić analizami.

67 proc. pytanych przez GiGroup pracowników rozważa przebranżowienie, jeśli oznaczałoby to polepszenie sytuacji zawodowej. Tylko 21 proc. ankietowanych nie jest zainteresowanych takim krokiem.

Jak prezentują się wyniki w zależności od tego, czy ktoś aktywnie szuka pracy, czy nie? W przypadku pierwszej grupy prawie 80 proc. odpowiedziało twierdząco na pytanie o przebranżowienie się, by znaleźć lepszą pracę. Tylko 11 proc. nie ma takiego zamiaru, a 10 proc. nie ma zdania. Jak można było się spodziewać, mniej chętnie zmianę zawodu rozważają osoby, które nie szukają pracy. „Zdecydowanie tak” i „raczej tak” odpowiedziała w sumie połowa z nich, 37 proc. nie rozważa takiej możliwości, 13 proc. nie miało zdania w tej sprawie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Chęć przebranżowienia zależy od wieku

Niewątpliwie najszybciej decyzje o zmianie pracy podejmą młodsze osoby. Dużą rolę odgrywają zapewne także wiek i finansowe zobowiązania. To jednak nie oznacza, że na skok na głęboką wodę nie decydują się osoby starsze, którym zgodnie ze stereotypami trudniej przychodzi nauka zupełnie nowych rzeczy. Wszystko bowiem - jak wyjaśnia Sonia Tkaczyk z agencji Antal - dzieje się przede wszystkim w naszej głowie. 

- To, w jakim tempie pracownik uczy się i wdraża w politykę firmy, zależy nie od wieku, a od osobowości i doświadczenia danej osoby. Posłużmy się przykładem dwóch 50-latków. Jeden przepracował w danej firmie 30 lat. Drugi natomiast ma zróżnicowane doświadczenia w różnych kulturach organizacyjnych. Mimo tego samego wieku, zupełnie inaczej będą postrzegali proces przejścia do nowej firmy. Pierwszemu z nich będzie ciężej, gdyż nigdy wcześniej nie musiał uczyć się nowych struktur. Jednakże druga osoba, ze względu na swoje przeżycia w różnych firmach, potrafi bardziej elastycznie podejść do innych zasad działania - wyjaśnia. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Skok na głęboką wodę coraz bardziej popularny. Ale łatwo się sparzyć

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.