Firma InteliWISE poddała analizie zastosowania sztucznej inteligencji (SI) w zarządzaniu. Wśród sześciu wyszczególnionych przestrzeni znalazła się także zastosowania HR.

Kluczowe w ocenie InteliWISE będzie niebawem wykorzystanie sztucznej inteligencji (SI) we wsparciu działów HR i helpdesków. To tu następuje selekcja aplikacji kandydatów. I tu dostrzega się rosnące koszty rekrutacji.
Także pracownicy w rosnącym stopniu wykorzystują nowe kanały, w tym Facebooka, do załatwiania spraw HR-owych. Proces rekrutacji lub komunikacja pracowników mogą być wspierane przez chatboty - w obszarach związanych z płacami, urlopami czy uzupełnieniem wymaganych formularzy, zazwyczaj generujących powtarzające się pytania pracowników/ kandydatów do pracy.
Czytaj też: W wielu polskich firmach brakuje świadomości potencjału sztucznej inteligencji
Zwykłe, telefoniczne wsparcie kadrowo-informacyjne jest kosztowne i nieefektywne, szczególnie w przypadku młodych pracowników. Najmłodsi pracownicy oczekują natychmiastowej reakcji. To młodzi ludzie wychowani przez internet, dający błyskawiczne odpowiedzi na zadane pytania. Firmy chętnie inwestują więc w chatboty rekrutacyjne dla szybkiej selekcji kandydatów czy w wirtualnych asystentów HR wykorzystywanych w wewnętrznych komunikatorach elektronicznych firm.
Zastosowania SI w działach kadrowych InteliWISE dostrzega we wsparciu rekrutacji, wdrożeniu chatbotów rekrutacyjnych dla natychmiastowych reakcji na zapytania kandydatów do pracy.
Obok spraw związanych z HR InteliWISE wylicza, że SI przyda się także w komunikacji z klientami, wypełnianiu formularzy, zakupach (także tych firmowych), czy wszelkich powtarzalnych operacjach.
Powyższe przykłady nie wyczerpują wszystkich zastosowań, ale pokazują te, w których prezesi, dyrektorzy czy kierownicy mogą uzyskać sprawdzone korzyści.
Wykorzystanie SI może być relatywnie szybkim sposobem na automatyzację i wzrost wydajności firm. Większy projekt transformacyjny z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwie warto rozpocząć od analizy przedwdrożeniowej, którą eksperci przygotują w oparciu o dotychczas zrealizowane projekty oraz najlepsze światowe praktyki. Zagwarantuje to najbardziej zoptymalizowane dopasowanie rozwiązań i technologii do specyfiki firmy.


KOMENTARZE (0)