PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Samo "praca szuka człowieka" nie wystarczy. Nie tak łatwo stworzyć dobre ogłoszenie

Ogłoszenie o prace jest kluczowe. To właśnie ono ma decydujący kształt na opinię potencjalnych kandydatów o firmie. By przyciągnęło najlepszych musi być konkretne. Tylko  wtedy przedsiębiorstwa znajdą odpowiednią osobę, a potencjalni pracownicy będą mieli poczucie, że mogą trafić do miejsca uwzględniającego ich potrzeby.

  • km
  • 15 cze 2021 16:20
Samo "praca szuka człowieka" nie wystarczy. Nie tak łatwo stworzyć dobre ogłoszenie
By ogłoszenie przyciągnęło najlepszych kandydatów do pracy musi być konkretne (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Tworzenie powtarzalnych, suchych ogłoszeń to duży błąd. By przyciągnąć najlepszych kandydatów należy tworzyć ogłoszenia opierające się na konkretnych i przejrzystych komunikatach.
  • Podstawą jest nazwa stanowiska adekwatna do obowiązków przyszłego pracownika. W miarę możliwości powinna być precyzyjna i dobrze oddawać specyfikę danej funkcji.
  • Nie można zapominać o widełkach płacowych. Dzięki temu firma zyskuje kilkukrotnie w oczach potencjalnych pracowników.

Jak pokazuje badanie "Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy", przygotowane przez Pracuj.pl, tylko 9 proc. ankietowanych dostosowuje język ogłoszenia do stanowiska.

- Tworzenie treści ogłoszeń o pracę przypomina gotowanie potrawy z wielu obowiązkowych składników. Przede wszystkim liczy się perspektywa pracodawcy, dopiero po tym dochodzi punkt widzenia odbiorcy: cechy potencjalnych kandydatów oraz ich potrzeby. Chciałabym, abyśmy częściej uwzględniali potrzeby naszych odbiorców, by to ich perspektywa była najważniejsza. Jako rekruterzy powinniśmy zmierzać w stronę komunikatów skupionych na „Ty” a nie „My”. Warto w ogłoszeniach o pracę zauważać kandydata, a nie tylko promować firmę - komentuje Anna Bąk, recriutment team lead w Ericsson i autorka bloga DobraRekruterka.pl

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przeczytaj: Wszystkie błędy rekruterów. Rutyna i zła perspektywa

Tworzenie powtarzalnych, suchych ogłoszeń to duży błąd. By przyciągnąć najlepszych należy tworzyć ogłoszenia, opierające się na konkretnych i przejrzystych komunikatach. W jaki sposób? Spójrzmy na branżę IT.

1.Stanowisko i kryteria

Podstawą jest nazwa stanowiska adekwatna do obowiązków przyszłego pracownika. W miarę możliwości powinna być precyzyjna i dobrze oddawać specyfikę danej funkcji. Dzięki temu już na wstępie ogłoszeniem zainteresują się osoby, na których zależy przedsiębiorstwu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Samo "praca szuka człowieka" nie wystarczy. Nie tak łatwo stworzyć dobre ogłoszenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.