PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rząd szuka oszczędności. Rekrutacje i szkolenia w Kancelarii Sejmu ograniczone

Zmniejszenie o 37 mln 796 tys. zł wydatków na Kancelarię Sejmu w tegorocznym budżecie zakłada wniosek szefowej Kancelarii Sejmu do Ministra Finansów skierowany 11 sierpnia - wynika z treści dokumentu opublikowanego w piątek. Ograniczenia dotyczą m.in. rekrutacji, w tym naboru do Straży Marszałkowskiej.

  • Autor:PAP/KDS
  • 21 sie 2020 12:25
Rząd szuka oszczędności. Rekrutacje i szkolenia w Kancelarii Sejmu ograniczone
Ograniczenia dotyczą m.in. rekrutacji, w tym naboru do Straży Marszałkowskiej. (fot. Flickr/Sejm)
REKLAMA

Po dokonaniu analizy wydatków zaplanowanych w tegorocznym budżecie Kancelarii Sejmu, w tym ich realizacji w pierwszym półroczu 2020 r., Szef Kancelarii Sejmu Pani Minister Agnieszka Kaczmarska, podjęła decyzję o ich zmniejszeniu w łącznej kwocie 37 mln 796 tys. zł. Powyższa kwota stanowi oszczędność pieniędzy publicznych zaplanowanych w budżecie Kancelarii Sejmu, który jest jedną z części budżetowych budżetu państwa oraz zmniejszy łączną kwotę wydatków budżetowych państwa" - czytamy w dokumencie.

Szefowa Kancelarii Sejmu podkreśliła, że decyzja ta ma związek z ogłoszonym przez Ministra Zdrowia stanem epidemii COVID-19, wywoływanej przez koronawirusa SARS-CoV-2, w efekcie którego utrudnione jest wykonanie części zaplanowanych zadań, związanych z działalnością Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu.

"Ograniczenia dotyczą m.in. współpracy zagranicznej, w tym przyjmowania delegacji zagranicznych oraz rekrutacji, w tym naboru do Straży Marszałkowskiej. Odwołane zostały także konkursy, spotkania i szkolenia. Zrezygnowano bądź ograniczono zakres robót remontowych i inwestycyjno-budowlanych. Największe oszczędności - 22 mln 139 tys. zł - zostały zgłoszone w tzw. wydatkach bieżących. W tej grupie wydatków zmniejszone będą koszty wynikające z bieżącej obsługi Sejmu i delegacji międzynarodowych, w tym m.in. ograniczone zostaną wydatki na zakup mebli do sali konferencyjnych, paliwa i materiałów biurowych" - czytamy w dokumencie.

Zmniejszone zostały również wydatki dotyczące krajowych i zagranicznych podróży służbowych, robót remontowych, szkoleń, które nie mogą się odbywać w związku ze stanem epidemii.

"Ponad 14 mln zł oszczędności przyniesie redukcja wydatków majątkowych. Kancelaria Sejmu zrezygnuje m.in. z zakupu w br. samochodów osobowych i sprzętu gastronomicznego. Ponadto nie zostanie wykonany szereg planowanych remontów budynków m.in. budynku K (tzw. Stary Dom Poselski)" - podkreślono w dokumencie szefowa Kancelarii Sejmu.

"W związku z powyższymi oszczędnościami, 11 sierpnia 2020 r. na ręce Ministra Finansów zostało przekazane pismo wnoszące o zmniejszenie o 37 mln 796 tys. zł kwoty planowanych wydatków w części 02 - Kancelaria Sejmu"- czytamy w dokumencie.

Zgodnie z ustawą budżetową na 2020 r. podpisaną 30 marca przez prezydenta tegoroczne wydatki na Kancelarię Sejmu zaplanowano na 557 535 mln zł.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rząd szuka oszczędności. Rekrutacje i szkolenia w Kancelarii Sejmu ograniczone

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.