PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rynek pracownika. O co muszą zadbać pracodawcy?

• Zwiększają się wymagania osób poszukujących pracy.
• Aby pozyskiwać najlepszą kadrę, pracodawcy powinni zadbać o wizerunek w mediach, szkolenia i motywacje pozapłacowe.

Rynek pracownika. O co muszą zadbać pracodawcy?
Oprócz zarobków dla kadry liczy się coraz bardziej motywacja pozapłacowa. (Fot.: Flickr, reynermedia, CC2.0)
REKLAMA

– Nowoczesne firmy, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć profesjonalistów, powinny postarać się o dobry i spójny wizerunek w internecie oraz mediach. Szczególnie młodym pracownikom zależy na tym, by dostać się do firmy o dobrej renomie. Warto więc zadbać o swoją markę – mówi Agnieszka Kozakiewicz z firmy GoWork.pl.

– Szukający zatrudnienia są dzisiaj zazwyczaj mobilni i otwarci na zmiany. Wykorzystać to mogą działy HR, które dzięki stworzeniu interesujących metod rekrutacji mają szansę przyciągnąć do firmy zdolnych i ambitnych pracowników z całej Polski – dodaje.

Czytaj też: ZPP: Pracodawcy nie dyktują już warunków. Witamy na rynku pracownika

Z kolei jako wyzwanie, któremu muszą sprostać pracodawcy, by zatrzymać swoją kadrę na dłużej, wymienia opracowanie atrakcyjnego systemu szkoleń, niekoniecznie ściśle związanych z działalnością firmy.

– Trening asertywności czy lekcje hiszpańskiego? Czemu nie? Pracownikom zależy na zwiększaniu kompetencji. Pozwala to pozostać elastycznym na rynku pracy, daje swobodę w zmianie stanowisk i ułatwia awans – podpowiada.

– Aby nie stracić dobrych pracowników, należy również sprostać ich oczekiwaniom finansowym. Oprócz zarobków dla kadry liczy się coraz bardziej motywacja pozapłacowa, którą zapewniają np. karnety sportowe czy darmowe bilety do teatru. Istotne są też atmosfera pracy oraz estetycznie urządzone wnętrza – podsumowuje.

Patryk Mordel, prezes zarządu firmy Smart MBC uważa, że Polscy przedsiębiorcy zazwyczaj skutecznie zabiegają o zaangażowanie pracowników.

– Ta dbałość objawia się w licznych benefitach, profitach oraz różnego rodzaju organizowanych akcjach, np. wydarzeniach charytatywnych, spotkaniach plenerowych czy wyjazdach integracyjnych – wylicza.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek pracownika. O co muszą zadbać pracodawcy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.