PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy szukać informacji na temat przyszłego pracodawcy?

Dysponowanie wiedzą o firmie i dzielenie się nią w trakcie spotkania z rekruterem nie stanowi już atutu, ale jest raczej koniecznością. Kandydat bez znajomości podstawowych faktów na temat potencjalnego pracodawcy ma dużo mniejsze szanse na otrzymanie pracy.

  • Autor:jk
  • 13 lis 2015 13:46
Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy szukać informacji na temat przyszłego pracodawcy?
Podstawowym minimum jest znalezienie profili firmy i rekrutera na portalu LinkedIn. Polub fanpage organizacji na Facebooku i obserwuj jej profil na Twitterze, aby pozostać na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi firmy. Fot. shutterstock
REKLAMA

− Jeszcze do niedawna, osoby poszukujące pracy były nakłaniane do wyróżnienia się na tle innych kandydatów poprzez wcześniejsze wyszukanie danych na temat firmy oraz osoby przeprowadzającej rekrutację – mówi Katarzyna Komornik, team leader manufacturing & operations w Hays Poland.

- Dzięki zebranym informacjom, kandydaci mogli przedstawić swoje wcześniejsze obowiązki oraz dokonania w odpowiednim kontekście. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, zwroty typu „Ze strony firmy wynika…” lub „Przeczytałem w prasie, że firma…” robiły ogromne wrażenie - dodaje Komornik.

Jednak te czasy już minęły. – Nieznajomość podstawowych faktów na temat organizacji sprawia, że taka osoba się wyróżnia na tle innych, ale negatywnie. W dobie internetu oraz łatwego dostępu do informacji, na niewiedzę kandydata nie ma żadnego usprawiedliwienia – twierdzi Katarzyna Komornik.

Co więcej, zawodowi rekruterzy wiedzą, kiedy kandydat blefuje. Skąd? – Osoby, które nie przygotowały się do rozmowy, często udzielają wymijających odpowiedzi lub przytaczają przykłady ze swojej kariery zawodowej, które nie są istotne dla stanowiska, organizacji lub jej klientów – mówi Katarzyna Komornik.

– Inne przykłady to zadawanie pytań, które dotyczą ogólnodostępnych informacji o firmie, nieumiejętność zaprezentowania, jak umiejętności kandydata mogą przydać się w firmie czy niezrozumienie jak dane stanowisko wpływa na realizację celów firmy - dodaje ekspert Hays Poland.

Jak więc należy wyszukiwać informacje na temat potencjalnego pracodawcy? Oto kilka rad.

Media społecznościowe

Podstawowym minimum jest znalezienie profili firmy i rekrutera na portalu LinkedIn. Polub fanpage organizacji na Facebooku i obserwuj jej profil na Twitterze, aby pozostać na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi firmy.

Google

Znajdź informacje o firmie i rekruterze w wyszukiwarce. W tym przypadku zakres dostępnych informacji jest znacznie większy. Skoncentruj się na informacjach dotyczących aktualności związanych z firmą: zmiany personalne na stanowiskach zarządczych, ekspansja działań organizacji na nowych rynkach lub poszerzenie oferty usług lub produktów.

Strona firmy

Oficjalna witryna organizacji dostarcza najbardziej aktualnych informacji oraz, co najważniejsze, wgląd w kulturę pracy firmy.

Glassdoor

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy szukać informacji na temat przyszłego pracodawcy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.