Rewolucja w rekrutacjach i zarządzaniu ludźmi. Wszystko przez pokolenie Y

• Zmiany pokoleniowe mają duży wpływ na charakter obecnych rekrutacji.
• Z tego powodu HR-owcy na nowo definiują pojęcie optymalnego zarządzania rekrutacją i poszukiwania pracowników.
• By zdobyć najlepszych, firmy powinny dostosować formę rekrutacji do konkretnej osoby i jej indywidualnego charakteru.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rewolucja w rekrutacjach i zarządzaniu ludźmi. Wszystko przez pokolenie Y

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

31 mar 2016 15:52


Z badania Work Trends Study przeprowadzonego przez Adecco Group wynika, że 35 proc. kandydatów używa sieci społecznościowych do kontaktu z pracodawcami, a 24 proc. szuka w ten sposób kontaktu z rekruterami.

Czytaj też: Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

- Nieraz kontaktu z firmą poprzez media społecznościowe szukają kandydaci o kompetencjach innych, niż poszukiwane w danym okresie przez firmę – bo identyfikują się z marką. Warto zachować do nich kontakt – osoby zorientowane na pracę dla konkretnej, upatrzonej firmy są często oddanymi pracownikami, a na części stanowisk kompetencje twarde odgrywają wtórną rolę - mówi Karolina Mańkowska, specjalistka ds. HR w Cartrack Polska.

Czytaj też: Pokolenie Y jest wymagające, dlatego że oczekiwania pracodawców wobec nich są bardzo duże

- W naszej firmie w pierwszej kolejności przyglądamy się ludziom, a przy tym ich predyspozycjom, by mieć szerszy pogląd na kwalifikacje jakie chcą rozwijać. Jednocześnie nie ulega zatarciu poczucie, że kwalifikacje zawsze można zdobyć lub rozwinąć, a osobą komunikatywną, zaangażowaną, wychodzącą z inicjatywą jesteśmy z natury – wyjaśnia Mańkowska.

Roszady zawsze na plusie

Wskaźniki zawarte w badaniu "Way To Work" przeprowadzonym przez Adecco Staffing USA potwierdzają, że 83 proc. dzisiejszych studentów uważa, że trzy lata w pierwszej pracy wystarczą. Jedna czwarta (27 proc.) twierdzi, że powinniśmy spędzić w nowym miejscu zatrudnienia rok lub mniej.

Ten przykład pokazuje, jak silną potrzebę samorozwoju i łatwość dokonywania zmian posiadają współcześni pracownicy. W takim przypadku działy HR powinny stawiać na osobowość pracowników i zamiast ich tracić, stwarzać im możliwość rozwoju np. w innych działach czy na nowych stanowiskach.

W Accenture Łódź Delivery Center, zatrudniającym 300 osób centrum technologicznym, pracownicy mają możliwość brania udziału w różnorodnych projektach, które umożliwiają wszechstronny rozwój.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.