PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

CV, rekrutacja: Wideo zastąpi tradycyjne ogłoszenie o pracę

– Najważniejszą kwestią w obecnych procesach rekrutacji jest całkowita zamiana perspektywy - wyjaśnia Mateusz Wójtowicz z Devire. - Osoby szukające pracy wolą aplikować poprzez wysłanie linku do swojego profilu np. LinkedIn, GoldenLine czy Xing, niż poświęcać swój czas na tworzenie CV.

  • Autor: jk
  • 11 paź 2017 12:47
CV, rekrutacja: Wideo zastąpi tradycyjne ogłoszenie o pracę
Prawie każda firma kieruje reklamy do kandydatów, którzy są użytkownikami serwisu Facebook, Instagram lub Twitter. (Fot. mat. pras.)
REKLAMA

• Szacuje się, że niebawem 14 godzin pracy rekrutera w tygodniu może zostać zastąpione przez działania z obszaru szeroko rozumianej automatyzacji.

• Sprawi to, że rekruterzy i zespoły HR będą mogły skupić się na bardziej strategicznych aspektach swojej pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które wpływają na skrócenie czasu procesu rekrutacyjnego jest wideorozmowa kwalifikacyjna. Drugim – ogłoszenie o pracę w formie wideo.

• Treść wizualna jest dużo bardziej atrakcyjna, niesie zupełnie inny przekaz i – dzięki social mediom i innym narzędziom - trafia wprost do odbiorców.

Wysoko rozwinięte technologie, automatyzacja, marketing w mediach cyfrowych – wszystkie te obszary znajdują coraz szersze zastosowanie również w procesach rekrutacji. Obecnie pracownicy działów HR muszą zarówno bacznie obserwować technologiczne trendy, jak też zgłębiać kompetencje w tym zakresie. Z czego to wynika? Głównie z nowych potrzeb „cyfrowego społeczeństwa”.

Czytaj też: Media społecznościowe zastąpią CV

Coraz częściej oglądamy treści na urządzeniach przenośnych, które stopniowo wypierają komputery – jak wskazują dane StatCounter w październiku, po raz pierwszy to nie komputery, a urządzenia przenośne królowały w zakresie korzystania z Internetu. Większość, czyli ponad 51 proc. danych przetworzono właśnie na tabletach i smartfonach. Przy rosnącym trendzie mobile’u jednocześnie rozwija się istotny dla rekrutacji wideo trend.

Czytaj też: CV do lamusa? Jest coś lepszego

– Obecnie aż 66 proc. populacji świata korzysta z telefonów komórkowych, niewiele mniej osób (62 proc.) ogląda treści wideo udostępnione w Internecie właśnie na urządzeniach mobilnych. Ponadto aplikacje coraz częściej zastępują klasyczne metody poszukiwania pracy. W związku z tym pracodawca, który chce dotrzeć do potencjalnego pracownika, powinien zaadaptować nowe preferencje kandydatów i dostosować sposoby komunikacji. Z danych Devire wynika bowiem, że 80 proc. poszukujących pracy jest bardziej skłonne zaaplikować na ogłoszenie zawierające wideo – wyjaśnia Mateusz Wójtowicz, executive manager zespołu sales & marketing w Devire.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: CV, rekrutacja: Wideo zastąpi tradycyjne ogłoszenie o pracę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Anka 2017-11-20 09:21:35

    Wideo to może i się rozwija w social mediach, dla firm to jest kluczowe. Ale żeby cv ? Chyba wyssane z palca, bo wątpię , żeby w najbliższym czasie to się stało. Na pewno true viewads idą do przodu, w szczególności bumper ads ,trochę słabnie pozycja displayowych reklam. Social media manager fajnie to przesdstawiło.

  • kajaczek 2017-10-23 21:46:44

    Moze i video zastąpi cv, ale chyba jeszcze długo bedziemy czekac na ten moment. Technologia jeszcze na tyle do nas nie dotarla :) Poki co ja zrobilam sobie cv na szybkiecv i jestsem zachwycona. Wersja premium moze nie daje możliwości nagrywania wideo, ale za to dostaje sie mnostwo szablonow :)

  • hf 2017-10-12 17:45:17

    marna reklama firmy devire. wideo zastapi cv buahahaha . chyba zartujecie.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.