PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: SZCZEPIENIA, RESTRYKCJE, LIMITY. WSZYSTKIE INFORMACJE W JEDNYM MIEJSCU

Rewolucja, digitalizacja i nowe technologie w HR pożrą rekruterów? Tylko spokojnie...

Automatyzacja procesu rekrutacyjnego postępuje. Zdaniem ekspertów z branży HR to nieodwracalny trend. Pytanie, jak daleko zajdzie i czy wyeliminuje pośrednika?

Rewolucja, digitalizacja i nowe technologie w HR pożrą rekruterów? Tylko spokojnie...
Dla pracodawców automatyzacja oznacza niższe koszty i przyśpieszenie procesu rekrutacyjnego. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Automatyzacja procesów pojawia się w wielu branżach, także w HR. Przykładem jest aplikacja mobilna Jobsquare, w którą 2,3 mln zł zainwestował fundusz bValue, za którym stoją: Tomasz Misiak, założyciel Work Service oraz Marian Owerko, twórca Bakallandu.

Z aplikacji korzysta już KFC, McDonald's, Żabka, Carrefour, a nawet Nationale Nederlanden. Mobilna aplikacja pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które pochłania rekrutacja z agencją pracy lub klasycznym serwisem ogłoszeniowym. Narzędzie, wyposażone w interfejs przypominający randkowego Tindera, służy do kojarzenia pracowników i pracodawców.  Pracę można znaleźć od ręki - bez CV i przeglądania nadmiernej liczby ogłoszeń.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

To nie jedyny model rekrutacyjny na świecie, w którym nie pośredniczy konsultant. W IT contractingu istnieją portale, które służą do tworzenia sieci społecznościowych przez pracowników, np. Freelance.com czy odesk.com. Kandydaci sami wystawiają oferty.

Kolejny kierunek, w którym może podążyć transformacja procesu rekrutacyjnego, wyznacza Hired.com. Działa podobnie jak Allegro. Przedmiotem aukcji są specjaliści IT, a w licytacji biorą udział pracodawcy. Ten model jest popularny w Stanach Zjednoczonych.

We wszystkich wspomnianych modelach osoba rekrutera jest zbędna. Czy postęp technologiczny sprawi, że ten zawód całkowicie zniknie? Eksperci są zgodni – na razie na pewno nie. Agencje zatrudnienia i firmy headhunterskie przekonują, że Umiejętności i doświadczenie konsultanta są wciąż bardzo cenne przy wyborze odpowiedniego pracownika.

- Kompetencje konsultanta są niezwykle istotne w interpretacji wyników kandydata, a także w prawidłowym przeprowadzeniu wywiadu behawioralnego, na którym opiera się rekrutacja w wielu organizacjach oraz w efektywnym dopasowaniu kandydata i przyszłego pracodawcy – ocenia Monika Styczyńska, dyrektor Manpower.

Pomoc konsultanta jest także nieoceniona w obecnej sytuacji na rynku pracy. We wszystkich branżach i regionach brakuje rąk do pracy. Coraz mniej kandydatów aktywnie szuka pracy – zwłaszcza jeśli chodzi o stanowiska specjalistyczne i wyższego szczebla.

- Są to osoby do których trzeba dotrzeć aktywnie, a to angażuje środki, którymi większość pracodawców nie dysponuje. Z kolei digitalizacja nie proponuje tutaj konkretnych rozwiązań – komentuje Piotr Rejonowicz, consultant, supply chain & logistics Spring Professional.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rewolucja, digitalizacja i nowe technologie w HR pożrą rekruterów? Tylko spokojnie...

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.