PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Retail jedi, new media guru... Aż 82 proc. kandydatów nie rozumie nazw stanowisk

Planujesz właśnie powiększyć zespół i szukasz retail jedi, new media guru czy social media trailblazer? Pomyśl, czy nie napisać nazw stanowisk po polsku... Jak wskazują wyniki badania InterwievMe, aż 82 proc. kandydatów nie wie, co kryje się pod wymyślnymi nazwami. W efekcie aż 53 proc. z nich nie aplikuje do pracy po lekturze oferty...

Retail jedi, new media guru... Aż 82 proc. kandydatów nie rozumie nazw stanowisk
Ponad 80 proc. ankietowanych nie rozumie wszystkich nazw stanowisk, zawartych w ofertach pracy... (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Serwis kariery InterviewMe przeprowadził badanie „Oferta nie do odrzucenia”, w którym zapytał 1054 respondentów o to, co sądzą o treści ogłoszeń o pracę w polskojęzycznym internecie.
  • Autorzy badania dopytywali w nim m.in. o to, czy ich treść - na przykład nazwy stanowisk - są zawsze jasne i zrozumiałe. 
  • Dla rekruterów piszących ogłoszenia nie mamy dobrych wiadomości... Aż 82 proc. ankietowanych nie rozumie wszystkich nazw stanowisk, zawartych w ofertach pracy.

Wyniki ankiety pokazują, że dla ogromnej większości (86 proc.) badanych oferty pracy to nie tylko obietnice bez pokrycia, ale też często bardzo niejasne słownictwo, w tym przede wszystkim anglojęzyczne lub zbyt wymyślne nazwy stanowisk. Okazuje się, że aż 82 proc. ankietowanych nie rozumie wszystkich nazw stanowisk, zawartych w ofertach pracy.

- Oznacza to, że ogromna większość z nas, przeglądając ogłoszenia o pracę, czasami nie ma pojęcia, czego one dotyczą. Stosując wymyślną nazwę stanowiska, pracodawca ryzykuje, że oferta zostanie ominięta - komentuje Marta Rojewska, autorka badania i ekspertka kariery w InterviewMe. 

Jak dodaje, oczywiście kandydaci mogą z łatwością sprawdzić, co oznacza enigmatyczna nazwa użyta w ogłoszeniu. Wystarczy przecież spojrzeć na zakres obowiązków i wymagania. Ale oznacza to tak naprawdę stratę czasu kandydata.

- A czas jest kluczowy. Przecież większość osób chce szybko znaleźć nowe zatrudnienie. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych zajmuje od kilku do kilkunastu godzin, szczególnie gdy dopasowuje się CV i list motywacyjny do konkretnej oferty pracy. Jeśli więc nazwa stanowiska lub treść samego ogłoszenia o pracę nie oddają wystarczająco roli przyszłego pracownika, wprowadza się kandydata w błąd. I marnuje się swój oraz jego czas - zauważa Rojewska.

Efekt? Aż 53 proc. kandydatów zrezygnowało z aplikowania po ofercie, która zawierała obco brzmiącą nazwę stanowiska. -  Autorzy ogłoszeń podejmują zatem spore ryzyko, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że jeszcze do niedawna aż 64 proc. pracodawców miało problem ze znalezieniem odpowiedniego pracownika - zauważa Rojewska.

Nazw używaj mądrze

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Retail jedi, new media guru... Aż 82 proc. kandydatów nie rozumie nazw stanowisk

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2020-09-26 16:46:17

    Ta eksplozja nazw wynika z próby dowartościowania się pracowników HR udających kreatywnych podczas gdy tak naprawdę jest to zbędna i szkodliwa dla firmy działalność. Niestety jest zaraźliwa. A brak jasnego określenia przypisanych do stanowiska zadań wynika z braku ogólnych formalnych wytycznych kto czym się zajmuje jak i nie przemijającego feudalnego podejścia przełożonych - władców do pracowników - poddanych. Plus parę mniej ważnych powodów jak kłótnie wewnątrz środowiskowe czym powinna się dana osoba zajmować (był przykład z IT to trzymając się tego wspomnę o DevOpsie).

  • xoxo 2020-09-18 08:38:25

    No i nie wyjaśniliście co znaczy Retail Jedi :) Niestety stanowisko stanowisku nie równe w różnych firmach. Ciekawym przykładem w IT jest product manager i project manager stasowane zamiennie. Jedna firma szuka kogoś do zarządzania projektami (project manager) i krzywi się, jak kandydat nie chce sprzedawać produktu (co raczej wynika z obowiązku product managera albo business development managera)...

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.