Replacement: Jak dokładnie działa i kiedy firmy po niego sięgają?

Firmy coraz częściej decydują się na poufny projekt wymiany menedżera, czyli tzw. replacement. Rozwiązanie to jest związane z kosztem i ryzykiem, czasami jednak koniecznym i bardzo ważnym.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Replacement: Jak dokładnie działa i kiedy firmy po niego sięgają?

  • Firmy decydują się replacement z powodu braku spodziewanych wyników czy niedopasowania do kultury firmy.
  • Inną przyczyną poufnej wymiany menedżera jest nieumiejętność skutecznego motywowania zespołu.
  • Powodem replacementu mogą być także braki merytoryczne, nieumiejętność zarządzania zespołem i delegowania obowiązków lub rażące błędy wpływające na działalność danej firmy.

Replacement to proces rekrutacyjny, którego celem jest znalezienie nowego pracownika na miejsce wciąż zatrudnionej osoby. Najczęściej poszukiwanie odbywa się w sposób poufny.

- Przeprowadzenie całej operacji wymaga współpracy wąskiego, zaufanego grona osób, dlatego najczęściej angażowane są agencje rekrutacyjne, które są w stanie taką poufność zapewnić. Zwykle pracodawcy mogą korzystać z powierzchni biurowych firmy przeprowadzającej replacement i odbyć bezpośrednie spotkanie z kandydatem lub agencja aranżuje spotkanie w miejscach pozwalających na dyskrecję – wyjaśnia Michał Borkowski, menedżer zespołu finance & accountancy w firmie rekrutacyjnej Antal.

Jak wynika z doświadczenia Antal, im wyższe stanowisko, tym większe ryzyko ujawnienia informacji. Dlatego przy topowych rolach menedżerskich rekruterzy szukają nowego menedżera w bardzo wąskim gronie kandydatów - najczęściej liczy się znajomość i doświadczenie zawodowe w konkretnej branży.

- Mówi się, że „świat jest mały” i to prawda, ponieważ ludzie z jednego środowiska biznesowego zwykle bardzo dobrze się znają, spotykają się na różnych eventach czy po prostu interesują się tym, kto pracuje w konkurencji. Czasami na finalnych etapach procesu rekrutacji, kiedy jednego dnia uda się umówić wszystkich interesariuszy, zdarzało się nam wysyłać kandydatów na spotkanie różnymi samochodami, czy dbać o to, żeby nie spotkali się przy taksówkach, na korytarzach czy nawet w kawiarni obok – wskazuje Michał Borkowski.

Jak wskazuje ekspert, dbanie o poufność klienta jest tak samo ważne, jak zapewnienie komfortu i poufności kandydatowi. Każdy chciałby uniknąć sytuacji, w której obecny pracodawca dowiaduje się, że uczestniczymy w procesach rekrutacyjnych. Skutek tego jest oczywisty – replacement.

Kosztowne błędy menedżerów

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ugrakarma 2018-09-12 16:56:30

Ach ten managier, co to tak świetnie zaczarował "geniuszy" w dziale kadr... tfu HR, bo miał "twardą gadkę", był "profesjonalny i sfokusowany na celu (czytaj - miał święcące jak psu jajca buty z czubem i tani garnitur w prążki)". Trzeba wybrnąć z impasu, bo gwiazda interwju okazała się wyszczekanym slabiakiem z zerową wiedzą i tendencją to rozwalania zespołu (myślał taki, ze nahajka to menadżerskie regallium), ale jak to zrobić, aby nie pokazać wszem i wobec, że dało się ciała, bo samemu jest sie z takiego samego naboru i w zasadzie powinno sie zamiatać ulice. Sthaszszne

Glider 2018-09-11 19:49:10

....i dodatkowo menedżer nie ma poparcia w zarządzie firmy, która powstrzymuje go przed zdecydowanymi działaniami bo sami są zabetonowani na odmienny styl zarządzania niż sprawnego w działaniu, dibrze wykształconego menedżera.

karol 2018-09-11 11:14:39

Jak motywować zespół zastany, długotrwale siedzący na tych samych krzesłach i nic nie robiący, a jedynie, sabotujący jakiekolwiek działanie nowego menedżera? A poza tym, są sytuacje, kiedy firma pozbywa się dobrego menedżera i wstawia pionka, nie mającego pojęcia o dziedzinie, którą ponoć ma kierować... Porozmawiajcie z ludźmi, to się dowiecie..

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.