PARTNERZY PORTALU

Renata Prys, McDonald's: HR wychodzi ze szklanego gabinetu

– Doświadczyliśmy tego, o czym w branży rozmawiamy od kilku lat – świata VUCA. Musieliśmy działać bez pełnych informacji, ufać wiedzy i doświadczeniu, ale i… HR-owej intuicji – mówi Renata Prys, dyrektor działu People w McDonald’s Polska.

Renata Prys, McDonald's: HR wychodzi ze szklanego gabinetu
Renata Prys, dyrektor działu People w McDonald’s Polska (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Kryzysy zawsze weryfikują wartość działów wspierających i tak z pewnością będzie również w przypadku pandemii.
  • W wielu organizacjach pandemia zmieni podejście do zbierania danych zarządczych – wielkie badanie raz w roku już nie wystarczy.
  • Zastąpią je regularne pulse checki, a nawet dane generowane w czasie rzeczywistym, które od dawna wykorzystują w pracy działy finansów czy marketingu.

Trwa dyskusja o tym, jak będzie wyglądać świat po pandemii. Zmienił się nie tylko rynek pracy, ale również modele biznesowe. Jak zauważa Renata Prys, dyrektor działu People w McDonald’s Polska, HR musi nie tyle nadążać za transformacją miejsc pracy, ile ją wyprzedzać.

– W praktyce doświadczyliśmy tego, o czym w branży rozmawiamy od kilku lat – świata VUCA. Musieliśmy działać bez pełnych informacji, ufać wiedzy i doświadczeniu, ale i… HR-owej intuicji. Nie byliśmy wcześniej w podobnej sytuacji, nie dysponowaliśmy więc danymi historycznymi, które mogłyby stanowić bazę dla aktualnych decyzji. I tak jest nadal – ocenia Prys w rozmowie z PulsHR.pl.

W przyszłości niezbędna więc będzie umiejętność szybkiego reagowania, a także elastyczność.

– Dynamika sytuacji powoduje, że działania muszą być sprawniejsze, nowe projekty wdrażane szybciej i bardziej agile’owo. Warto, abyśmy już teraz zrobili przegląd wszystkich procesów. Biznesy będą nadal potrzebowały ludzi, a naszą rolą jest tworzyć im odpowiednie warunki funkcjonowania. Stoimy przed licznymi pytaniami: jak zorganizować rekrutację, jak zaplanować onboarding, komu umożliwić pracę zdalną i jak ją ułatwić, jak zaprojektować doświadczenia naszych pracowników w nowych warunkach, jakie benefity mają sens – to tylko niektóre z nich. Dużym wyzwaniem będzie budowanie kultury organizacyjnej, docenianie i wspieranie zaangażowania, o to trzeba zadbać w pierwszej kolejności – tłumaczy Renata Prys.

Pandemia jako test

Zdaniem Renaty Prys, kryzysy zawsze weryfikują wartość działów wspierających i tak z pewnością będzie również w przypadku pandemii. HR, który chce być traktowany poważnie i mieć realne możliwości działania, nie może być zamknięty w szklanym gabinecie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renata Prys, McDonald's: HR wychodzi ze szklanego gabinetu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA