PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Relacje i rekomendacje, czyli praca przez social media

Media społecznościowe, choć nadal dla wielu są formą rozrywki, od dłuższego czasu zyskują na biznesowym znaczeniu. Facebook, Instagram czy LinkedIn to dziś nie tylko forma tworzenia sieci mniej lub bardziej formalnych kontaktów. Poszukiwanie kandydata do pracy przenosi się do sieci społecznościowych, zastępując czy wspierając tradycyjne narzędzia jak ogłoszenia wysyłane w mailingach czy drukowane w gazetach.

Relacje i rekomendacje, czyli praca przez social media
Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w życiu zawodowym większości z nas (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Poszukiwanie pracowników za pomocą mediów społecznościowych coraz częściej praktykowane jest przez firmy jako uzupełnienie tradycyjnych metod rekrutacji.
  • Artur Dzięgielewski z HR Pogotowie zauważa, że trend, który wzmocniła pandemia, pozostanie z nami na dłużej i co ważniejsze, będzie przybierał na znaczeniu.
  • Najczęściej za pomocą tego kanału rekrutowani są specjaliści w dziedzinie IT, nowoczesnych technologii, marketingu i komunikacji.

Liczba osób rejestrujących się jako osoby bezrobotne w maju jest porównywalna, a nawet trochę niższa od poziomów kwietniowych – poinformowała pod koniec maja minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg.

Specjaliści jednak na sytuację na rynku pracy patrzą z mniejszym entuzjazmem i podkreślają, że prawdziwą skalę zwolnień związanych z koronawirusem zaczniemy poznawać najwcześniej w wakacje. Potwierdzają to m.in. wyniki badania „CFO Survey 2020 – spring edition” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.

Koronni na rynku pracy

– Nieco mniejsza, jednak nadal istotna część dyrektorów odpowiedziała, że sama pandemia będzie miała wpływ na zatrudnienie. Dane z gospodarki realnej już to potwierdzają. Sam skok nie jest może tak duży i zaskakujący, jak dane płynące np. z krajów turystycznych czy USA. Jednak już stopa bezrobocia rejestrowanego w kwietniu jest wyższa od tej, z którą mieliśmy do czynienia w marcu. Pamiętajmy jednak, że mamy tu do czynienia po pierwsze z bezrobociem rejestrowanym, które nie oddaje dłuższych okresów wypowiedzenia. Po drugie w badaniu nie została uchwycona część małych i średnich przedsiębiorstw – wyjaśnia Julia Patorska, liderka zespołu analiz ekonomicznych Deloitte.

Przeczytaj: Firmy nie martwią się już o brak wykwalifikowanych kadr. Dziś dominują finanse

Wzrost liczby osób poszukujących pracy można zauważyć m.in. na portalach społecznościowych. „Koronni”, jak zdarza się ich nazywać, nie są jednak pozostawieni sami sobie. Wraz ze zwiększoną ilością postów rozpoczynających się od „szukam pracy” zwiększyła się liczba inicjatyw, które łączą poszukujących pracy z tymi, którzy pracowników poszukują. Te zauważyć można przede wszystkim na portalu LinkedIn.

Oferta ratunkowa

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Relacje i rekomendacje, czyli praca przez social media

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.