PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja w czasie pandemii. Tych błędów powinni unikać pracodawcy

  • Justyna Koc
    jk
  • 15 mar 2021 20:00

Po spotkaniu kandydata z rekruterem następuje czas oczekiwania. Kandydat liczy na jak najszybsze otrzymanie informacji zwrotnej na temat rekrutacji. Tymczasem, jak pokazują wyniki badania „Rekrutacja 2021” przeprowadzonego przez HRK, zdaniem 67 proc. kandydatów brak odpowiedzi ze strony rekrutera to sytuacja notoryczna.

Rekrutacja w czasie pandemii. Tych błędów powinni unikać pracodawcy
Dla ponad połowy kandydatów obojętne jest, z kim będą mieć pierwszy kontakt w sprawie oferty pracy (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Uczestnicy badania „Rekrutacja 2021” wskazali, że podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z rekruterem chcieliby uzyskać informacje na temat oferowanego wynagrodzenia oraz poznać szczegółowy zakres obowiązków na danym stanowisku pracy.
  • Co istotne, podczas rozmowy telefonicznej z kandydatem należy pamiętać, że ocenie zostaje poddana nie tylko sama oferta pracy, ale również kontakt z drugą osobą.
  • Na spotkaniu rekrutacyjnym nie tylko miejsce czy forma odgrywa kluczowe znaczenie - kandydaci w bardzo dużym stopniu zwracają uwagę na styl komunikacji, mowę ciała czy etykę - także wtedy, gdy rozmowa odbywa się za pomocą komunikatorów wideo.

Wyniki badania „Rekrutacja 2021” firmy HRK pokazują, w jakim czasie kandydaci chcieliby otrzymać informację zwrotną na temat statusu ich aplikacji. 46 proc. badanych odpowiedziało, że najlepszym czasem jest okres 7 dni od momentu wysłania aplikacji. Jedynie dla 2 proc. badanych czas odpowiedzi nie jest istotny.

Źródło: HRK,
Źródło: HRK,

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tymczasem liczba spływających CV często nie pozwala na szybką reakcję, zaś w przypadku pracy agencji rekrutacyjnych czas ten wydłuża się o dodatkowe pośrednictwo agencja - klient - agencja.

Jak z kolei wynika z badania eRecruiter, przedłużające się procesy to również jedna z największych bolączek rekruterów. Długotrwałe rekrutacje nie tylko skutecznie zniechęcają kandydatów, ale przede wszystkim stanowią istotny koszt dla biznesu. Autorzy badania zapytali również o czynniki, które mają negatywny wpływ na przebieg procesu rekrutacyjnego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rekrutacja w czasie pandemii. Tych błędów powinni unikać pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kaczuszka 2021-03-16 10:21:31

    Teraz wszystko przez telefon. Lekarz bada pacjenta przez telefon, rekruter przeprowadza rozmowę z kandydatem przez telefon. Skąd mam wiedzieć czy taki palant traktuje mnie poważnie jak może w tym czasie walić kuca i nie słucha co ja mówię do słuchawki. To wszystko co się przez ten rok wydarzyło na świecie jest pierdo....te i chore jak lekarz leczący przez telefon.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA