Rekruterzy narzekają na aplikacje do rekrutacji. Kandydaci - wprost przeciwnie

Aplikacje umożliwiające wysłanie CV przez telefon to wygoda i oszczędność czasu. Ale tylko dla kandydatów. Dla rekruterów oznaczają kilka nowych wyzwań. Wśród nich przeglądanie często setek wysyłanych na chybił trafił życiorysów.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekruterzy narzekają na aplikacje do rekrutacji. Kandydaci - wprost przeciwnie

  • Coraz więcej kandydatów korzysta z aplikacji, by odpowiedzieć na ogłoszenie o pracę.
  • Rekruterzy muszą w związku z tym być przygotowani na nowe wyzwania.
  • Kłopotem jest nie tylko przeglądanie większej liczby CV, ale i odpowiadania kandydatom, którzy nie spełniają żadnych kryteriów zamieszczonych w ogłoszeniu, bo wysłali CV na chybił trafił.

Jak pokazuje opublikowany przez firmę doradztwa personalnego ManpowerGroup raport Swipe Right, ponad połowa kandydatów z całego świata chciałaby używać aplikacji mobilnych na swoich smartfonach do odpowiedzi na ogłoszenia, a ich liczba rośnie w zawrotnym tempie. Na czterech z pięciu rynków pracy, które obserwowano w ciągu ostatnich dwóch lat (Chiny, Stany Zjednoczone, Australia, Meksyk i Wielka Brytania), rekrutacje prowadzone z wykorzystaniem aplikacji znacznie zyskały na popularności.

W ciągu jednego roku liczba kandydatów, którzy wyrazili chęć ubiegania się o pracę za pośrednictwem programów w telefonie wzrosła o ok. 30 proc. w Meksyku, 60 proc. w USA i 80 proc. w Wielkiej Brytanii i Australii. W Polsce przez smartfony chciałoby aplikować o pracę 45 proc. osób, czyli nieco mniej niż średnia na świecie (52 proc.).

Najczęściej przez aplikacje mobilne poszukują pracy milenialsi, czyli osoby w wieku 19-34 lat (64 proc.). Z badania wynika także, że osoby, które chcą korzystać ze smartfonów w procesie rekrutacji są bardziej otwarte na relokację do innego miasta (30 proc.) czy kraju (31 proc.), podczas gdy średnia światowa wynosi odpowiednio 27 i 26 proc.

Dla kandydatów korzystanie z aplikacji to wygoda.  Dzięki smartfonom kandydaci mogą szukać pracy siedząc w kawiarni, autobusie czy na szczycie góry. – Postępujący rozwój technologii oraz powszechny mobilny dostęp do internetu przekładają się na coraz więcej możliwości w zakresie aplikowania na oferty pracy. Świat zmienia się bardzo szybko – przedstawicielom najmłodszych pokoleń nierealne wydają się metody sprzed lat – przeglądanie ofert opublikowanych w gazetach i wysyłanie CV pocztą. Obecnie aplikowanie odbywa się za pomocą portali i aplikacji mobilnych, a przesłanie życiorysu to najczęściej jedno kliknięcie – mówi Barbara Anzorge, ekspert Hays Poland.

Dotrzeć do kandydatów

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Rekruter 2019-04-12 14:19:40

Do osób, które piszą komentarze, a nie pracują w rekrutacji - błagam, nie wypowiadajcie się, ponieważ nie macie pojęcia, jak ten biznes wygląda od środka i z jakimi wyzwaniami musimy się mierzyć na co dzień.

obserwator 2019-04-12 13:44:51

to chyba nie jest tak jak piszą head hunterzy. 1. od wielu lat firmy HH wspierają się systemami tyou ATS --> więc jest już pierwsza selekcja CV 2. z jednej strony mamy informacje o uproszczeniu systemów do aplikowania z drugiej strony korporacje coraz większym stopniu korzystają z np. Taleo, Workday itd. -wypełnienie aplikacji w/w systemach powoduje że osoby które pracuję często rezygnują z wypełniania formularza, za dużo poł za dużo czasu...

Czary mary 2019-04-12 13:08:08

Taaa przeglądają wszystkie CV, jak i odpowiadają. Dupochron o treści kontaktu z wybranymi kandydatami ma niby załatwiać "problem" odpowiedzi. Nie załatwia czestego braku pojęcia o kompetencjach i umiejętnościach potrzebnych by rzetelnie pracować na danym stanowisku.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.