PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Wszystkie błędy rekruterów. Rutyna i zła perspektywa

Teorię pisania ogłoszeń rekruterzy mają w małym placu. Gorzej  z praktyką. Jak wynika z raportu Grupy Pracuj, w pierwszej kolejności budują treść ogłoszenia z perspektywy pracodawcy. Dopiero później myślą o tym, co chciałby przeczytać kandydat. Kiepsko wypadli także w kwestii aktualizowania ogłoszeń. Robi to niespełna połowa rekruterów. Tylko 2 proc. z nich pisze ogłoszenia od zera.

  • Autor:KDS
  • 24 lis 2020 20:00
Wszystkie błędy rekruterów. Rutyna i zła perspektywa
2 proc. badanych rekruterów przyznało, że treść ogłoszenia buduje od podstaw. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Grupa Pracuj opublikowała najnowszy raport „Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy”. O opinię zapytali blisko 300 rekruterów, którzy aktywnie poszukują kandydatów do pracy.
  • Aż 83 proc. rekruterów badanych przez Pracuj.pl uważa, że treść ogłoszenia ma duży wpływ na finalny efekt rekrutacji.
  • Jednak specjaliści HR przy tworzeniu ofert zatrudnienia częściej myślą o firmowych wytycznych niż o specyfice kandydata i stanowiska.

Autorzy raportu wskazują, że grupa odbiorców, jej oczekiwania, a także dopasowany do niej język – to bardzo ważne elementy, które należy brać pod uwagę przy tworzeniu różnorodnych komunikatów. Jak wynika jednak z raportu Pracuj.pl, badani rekruterzy przy określaniu przekazu oferty w pierwszej kolejności biorą pod uwagę aspekty związane z ich własną organizacją.

Po pierwsze my

Trzy najczęściej uwzględniane czynniki to wytyczne przełożonych, spójność ogłoszenia z wizerunkiem firmy jako pracodawcy, a także z jej kulturą organizacyjną – na wszystkie wskazało więcej niż 7 na 10 rekruterów. Na dalszych miejscach w hierarchii czynników znalazły się kwestie związane ze specyfiką odbiorców – czyli rekrutowanych osób. Według badań 66 proc. rekruterów bierze pod uwagę charakterystykę potencjalnych kandydatów, 56 proc. - rekomendacje pracowników działu, którego dotyczy rekrutacja, a 51 proc. - potrzeby przyszłych pracowników.

Grafika: raport „Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy”
Grafika: raport „Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy”

Co więcej, niedopasowanie części ogłoszeń do perspektywy kandydata pokazują także odpowiedzi rekruterów dotyczące stylu, w jakim piszą oferty. Tylko nieco ponad 1/3 deklaruje, że dostosowuje stosowany język do charakteru danej rekrutacji lub stanowiska. Najczęściej wykorzystywany jest język formalny, bezpieczny i niezależny od typu kandydata – musi być natomiast spójny z komunikacją firmy (56 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wszystkie błędy rekruterów. Rutyna i zła perspektywa

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.