PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekruterzy boją się crowdstaffingu

Crowdstaffing nie jest popularną metodą działania w Polsce. Mimo, że pracodawcy dostrzegają w tym rozwiązaniu dużą wartość, sens i potencjał, nie wszyscy jednak mogą pozwolić sobie na skorzystanie z jego możliwości.

  • Kalina Olejniczak
    KO
  • 14 gru 2020 16:01
Rekruterzy boją się crowdstaffingu
Według Antal Polska 85 proc. procesów zlecanych do platformy crowdstaffingowej ReX przez klientów zewnętrznych kończy się sukcesem w terminie od 7 do 32 dni (fot.pxhere, CC 0)
REKLAMA

Crowdstaffing to proces rekrutacyjny, opierający się na rozbudowanej sieci mobilnych rekruterów, którzy za pomocą własnych kontaktów i poprzez system rekomendacji docierają do kandydatów o profilu zawodowym adekwatnym do konkretnego stanowiska. 

Dlaczego w Polsce rekruterzy obawiają się crowstaffingu? Na to pytanie odpowiada badanie „Crowdstaffing w rekrutacji” przeprowadzone przez Antal we wrześniu 2020 roku wśród 100 firm.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W przypadku połowy badanych ograniczeniem są kwestie natury indywidualnej, a nie instytucjonalnej. Jako ważne czynniki ankietowani wskazali: brak czasu na naukę zasad działania innowacyjnych rozwiązań i na eksperymenty, jak i specyfikę biznesu opierającą się na sztywnych zasadach korporacyjnych. Z drugiej strony jednak 31 proc. badanych wyraża zainteresowanie taką formą poszukiwania talentów, a 46 proc. rozważa taką możliwość w przyszłości. Zapewne ci, którzy już wykorzystują potencjał crowdstaffingu, mogliby ich przekonać. 

 


W momencie, gdy agencje rekrutacyjne stały się siłą napędową rynku, pracodawcy przywykli do tego, żeby zlecać rekrutacje na zewnątrz, w razie, gdyby nie udało im się samodzielnie pozyskać kandydatów. W przeprowadzonym badaniu Antal użytkowników platform crowdstaffingowych poproszono o podzielenie się wrażeniami i spostrzeżeniami odnośnie ich doświadczeń. 

Czas i cena

Dane te pokazują, że crowdstaffing jest bezpośrednią odpowiedzią na potrzebę deklarowaną przy wyborze dostawców rekrutacyjnych przez klientów. Okazuje się, że kluczowe kryteria to właśnie: czas (58 proc. wskazań) i cena (40 proc. wskazań).

Czynnikiem, który powstrzymuje potencjalnych użytkowników jest wątpliwość w skuteczność tego rozwiązania - wyraża ją 80 proc. przebadanych pracowników działów personalnych. Obawa przed nieznanym i towarzysząca pracownikom HR ogromna odpowiedzialność za dobrostan firmy może być barierą na drodze do wykorzystania nowych, jeszcze nie tak powszechnych rozwiązań.

Czytaj też: Agile, czyli zwinna rekrutacja pracownika w niepewnych czasach 

Tymczasem według Antal Polska 85 proc. procesów zlecanych do platformy crowdstaffingowej ReX przez klientów zewnętrznych kończy się sukcesem w terminie od 7 do 32 dni. 40 proc. tych, którzy skorzystali z tego typu usługi oceniło, że jest ona lepsza od tradycyjnej, i tyle samo oceniło ją na równi. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekruterzy boją się crowdstaffingu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.