PARTNER PORTALU partner portalu

Rekruter w mediach społecznościowych: jak zadbać o personal branding w branży HR

Osobista marka rekruterów nabiera znaczenia, szczególnie w obecnej sytuacji, kiedy to rekrutacja przenosi się do sieci - także do mediów społecznościowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekruter w mediach społecznościowych: jak zadbać o personal branding w branży HR

  • Rola rekruterów i wykorzystywane przez nich narzędzia w ostatnich latach mocno ewoluują - wraz z coraz większą digitalizacją biznesu oraz nowymi oczekiwaniami kandydatów.
  • Właśnie dlatego rekruterzy, jak nigdy dotychczas muszą intensywnie pracować nad swoim wizerunkiem - szczególnie w sieci.
  • Rolą profesjonalnego rekrutera pozostaje promowanie siebie jako wykwalifikowanego specjalisty, eksperta branżowego. Social media są w tym obszarze nadzwyczaj  pomocne.

Epidemia koronawirusa sprawiła, że rekruterzy musieli spojrzeć na nowo na proces rekrutacyjny. Jak informuje portal Pracuj.pl co czwarte zamieszczone ogłoszenie zostało oznaczone tagami „rekrutacja online” i „rekrutacja telefoniczna”. Sam serwis testuje nowe narzędzie do spotkań wideo, które będzie dostępne dla wszystkich pracodawców. Tendencja do przenoszenia rekrutacji do sieci nabrała rozpędu.

- Rola rekruterów i wykorzystywane przez nich narzędzia w ostatnich latach mocno ewoluują - wraz z coraz większą digitalizacją biznesu oraz nowymi oczekiwaniami kandydatów. Aktywność specjalistów HR w sieci czy mediach społecznościowych to jeden z aspektów zjawiska ogólnej cyfryzacji rekrutacji. Składają się na nie także m.in. rosnące wykorzystanie przez kandydatów aplikacji mobilnych, wspierających poszukiwanie pracy czy też sięganie przez rekruterów po narzędzia chmurowe w modelu SaaS, usprawniające i częściowo automatyzujące zarządzanie rekrutacjami - opowiada Karolina Bieńkowska, ekspertka ds. pozyskiwania talentów w Grupie Pracuj.

Media społecznościowe w rekrutacji

Na jakich portalach rekruter powinien mieć konto i budować markę własną? Proste: tam - wskazują eksperci - gdzie są potencjalni kandydaci, powinni być i rekruterzy.

- Najnowsze szacunki pokazują, że "statystyczny" Polak w Internecie spędza 6,5 godziny. Aby potwierdzić, że warto funkcjonować w tej przestrzeni, wystarczy porównać te wyliczenia z badaniem Głównego Urzędu Statystycznego, a ten podał, że Polacy na sen poświęcają codziennie średnio 8,5 godziny, w pracy spędzają 7,5 godziny, a zakupy robią w niecałą godzinę – mówi Mateusz Żydek, ekspert Randstad Polska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.