Rekruter nie złapie się na sztuczki, ale na to na pewno

Nie warto zastanawiać się nad ujęciem rekrutera pięknymi ozdobnikami. Lepiej zastosować sprawdzone i rzetelne metody.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekruter nie złapie się na sztuczki, ale na to na pewno

Profesjonalni specjaliści od rekrutacji widzieli wielu nie najlepszych kandydatów i czytali wiele nietrafionych podań, więc doskonale wiedzą, kiedy mają przed sobą perełkę. Pompowanie kwalifikacji, poetyckie opisy czy ozdobniki na nic się zdadzą. Ale kilka prostych kroków znacznie ułatwi poszukiwanie pracy.

Zaimponuj robotowi

Niektórzy rekruterzy i pracodawcy używają specjalnych programów, które pomagają im wybrać spośród wielu podań te, którym warto się przyjrzeć. Analizują je pod kątem tego, w jakim stopniu odpowiadają na potrzeby, wynikające z opisu stanowiska. Ważne są zatem tzw. słowa klucze. – Przygotowując podanie, trzeba użyć kilku słów typowych w danej branży i pojawiających się ofercie – podpowiadają rekruterzy z MonsterPolska.pl.

Bądź taki sam na żywo i w sieci

Specjaliści od rekrutacji niczego nie biorą na wiarę. Wszystko szczegółowo sprawdzają. Ci najlepsi weryfikują informacje o kandydatach także na portalach społecznościowych. Zanim złożymy papiery, musimy sprawdzić, czy to, co widnieje na naszym profilu na Facebooku, Twiterze czy LinkedIn jest aktualne.

Jeśli piszesz w podaniu o pracę, że jesteś szefem w firmie X, ale twój Facebook podaje, że dyrektorem ds. marketingu, a Twitter, że niezależnym konsultantem, rekruterowi zapalą się wszystkie możliwe czerwone lampki. Wiarygodność takiego kandydata będzie niewielka. Jednak to nie jedyna jego strata.

– Prowadząc rekrutacje, regularnie korzystamy z social mediów. Nie tylko po to, aby zweryfikować informacje o kandydatach, ale coraz częściej po to, aby odnaleźć i skontaktować się z takimi, którzy nie zgłosili się do nas sami, bo aktualnie nie szukają pracy. Takie wspomaganie rekrutacji jest bardzo istotne zwłaszcza w przypadku wysoce specjalistycznych stanowisk. Do tego celu używamy na przykład targetowanej reklamy na Twitterze czy Facebooku. Dzięki niej oferta pracy wyświetla się tylko osobom pasującym do oczekiwań pracodawcy. Jednak aby tak było, potrzebny jest dobrze wypełniony, aktualny profil – mówi Bartosz Struzik, ekspert MonsterPolska.pl.

Dobrze się przygotuj

Doskonałe kwalifikacje i bogate doświadczenie zawodowe to podstawa. Ale nawet najlepsze papiery nie pomogą, jeśli wykażemy się ignorancją. Do napisania podania i rozmowy trzeba się dobrze przygotować. Kluczowe jest przeprowadzenie dochodzenia o potencjalnym pracodawcy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.