PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja w social media rośnie w siłę. Facebook testuje nowe rozwiązania

• LinkedIn i GoldenLine to naturalne środowisko w mediach społecznościowych, w których firmy poszukują pracowników. To właśnie tam ludzie zakładają swoje profile pod kątem zawodowym.
• Tymczasem w rekrutacyjną siłę rosną również inne serwisy - Facebook, Twitter, a nawet aplikacja Snapchat.
• Facebook testuje obecnie również nowe rozwiązanie, które ma pomóc firmom szybko znaleźć pracowników.

  • Autor: jm
  • 23 lis 2016 15:54
Rekrutacja w social media rośnie w siłę. Facebook testuje nowe rozwiązania
Czy Facebook wprowadzając nowe narzędzie do rekrutacji zagrozi LinkedIn? (fot. pixabay)
REKLAMA

Wiele firm prowadzi swoje profile na Facebooku i wiele z nich wykorzystuje serwis do publikacji postów z ogłoszeniami o pracy, jeśli poszukują kandydatów. Teraz Facebook przygotowuje narzędzie, które ma im jeszcze bardziej ułatwić rekrutację pracowników.

Firmy będą mogły korzystać z zakładki "Praca", w której będą mogły umieszczać swoje oferty z dokładnym opisem - stanowisko pracy, wysokość wynagrodzenia itp. Będą się one pojawiały w panelu informacyjnym, ale osoby zainteresowane ofertą będą musiały tylko kliknąć przycisk "Zaaplikuj teraz". Dane, które przekaże kandydat na swój temat trafią prosto do pracodawcy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ta aplikacja może się okazać sporą konkurencją dla LinkedIn. Powód? Nie wszyscy mają konto w tym serwisie. Liczba użytkowników LinkedIn liczy 467 milionów, a Facebooka 1,79 miliardów. Poza tym Facebook może prędzej dotrzeć do tych osób, które nawet nie rozważają zmiany pracy, ponieważ odwiedzają one portal z różnych powodów, nie zawsze - a nawet rzadko - zawodowych. Tymczasem wielu użytkowników LinkedIn loguje się w serwisie wtedy, gdy chcą np. zaktualizować swój profil albo faktycznie zaczynają myśleć o zmianie pracy.

Facebook to jednak nie jedyne miejsce w social media, w którym rekrutacja przybiera na sile. Twitter to kolejne takie miejsce. Przykładowo, agencja rekrutacyjna Monster Polska wprowadziła w tym roku usługę Monster Social Job Ads dzięki której rekruterzy mogą dokładnie określić, do kogo ma trafić dane ogłoszenie. Wystarczy, że kandydat uzupełni swój profil wpisując lokalizację, zawód i przebyte kursy, aby stał się dla pracodawcy potencjalnym atrakcyjnym kandydatem do pracy. Pracodawca z kolei, chcąc dotrzeć do kandydatów o konkretnych kompetencjach, określa je w systemie, który następnie porównuje „wytyczne” z profilami użytkowników Twittera.

- Twitter jest bardzo skutecznym narzędziem dotarcia zwłaszcza do specyficznych, trudno osiągalnych grup zawodowych. Przetestowaliśmy skuteczność usługi Monster Social Job Ads w innych krajach w ramach globalnej grupy Monster. Wierzymy w potencjał mediów społecznościowych i dlatego będziemy dalej ją rozwijać, już wkrótce wzbogacając ją o analogiczne narzędzia wyszukiwania kandydatów na Facebooku – mówi Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający Monster Polska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja w social media rośnie w siłę. Facebook testuje nowe rozwiązania

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.