PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja w obliczu koronawirusa. Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem kandydatów?

Instrukcje dla kandydatów dotyczące higieny podczas rozmowy kwalifikacyjnej, środki do dezynfekcji rąk i coraz częstsze sięganie po nowoczesne technologie. Koronawirus już wpływa na rekrutacje. Firmy muszą zmieniać formę prowadzenia spotkań, bo kandydaci boją się bezpośrednich rozmów kwalifikacyjnych.

Rekrutacja w obliczu koronawirusa. Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem kandydatów?
Najbliższe tygodnie będą dla branży rekrutacyjnej ogromnym wyzwaniem (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Tam, gdzie rekrutacje odbywają się face to face, korzysta się ze wzmożonych środków ostrożności.
  • Randstad już od pierwszych sygnałów o zagrożeniu epidemiologicznym w Europie podjął w Polsce działania przygotowawcze, które mają na względzie dobro kandydatów, pracowników tymczasowych, klientów i członków zespołu.
  • Na zmianę podejścia do rekrutacji zdecydował się Amazon. Zamiast spotkań bezpośrednich prowadzone są rozmowy wirtualnie.

Z dnia na dzień przybywa osób zarażonych koronawirusem. Polska musi mierzyć się z nowymi wyzwaniami. Te wyzwania stoją także przed firmami. Chodzi nie tylko o zmiany w sposobie pracy, ochronie pracowników, ale i spojrzeniu na nowo na rekrutację. Spotykanie się z kandydatami jest w obliczu koronawirusa niezwykle niebezpieczne. Rekruterzy mają kontakt z osobami, o których nie wiedzą, czy przebywały w ostatnim czasie za granicą oraz czy spotykały się w ostatnim czasie z kimś, kto może być nosicielem choroby. Firmy zmieniają więc podejście do rekrutacji, bo całkowicie z nich zrezygnować nie mogą. Choć wiele branż przechodzi kryzys związany z epidemią, są takie, które potrzebują teraz rąk do pracy. To m.in. sieci handlowe czy producenci żywności.

– Najbliższe tygodnie będą dla branży rekrutacyjnej bez wątpienia ogromnym wyzwaniem. Aby biznes mógł sprawnie funkcjonować trzeba będzie dokonać licznych przekształceń. Zauważamy, że kandydaci coraz częściej przykładają spotkania na późniejszy termin – zwraca uwagę Joanna Galińska, Consultant agencji rekrutacyjnej Antal.

Jak dodaje, w Antal już teraz wdrażane są zmiany w organizacji, polegające na ograniczeniu bezpośrednich spotkań z klientem. – W zamian zwiększyliśmy liczbę rozmów z kandydatem realizowanych za pośrednictwem Skype'a lub telefonu. Klienci także proponują telekonferencję, aby nie hamować działań związanych z procesami i przy tym nie tracić płynności. Biuro Antal w Mediolanie, jak również oddział w Niemczech praktycznie w większość przypadków przeprowadza interviews korzystając z narzędzi internetowych. Musimy ze szczególną uwagą odnieść się do obecnej sytuacji, tj. dbać o higienę i komfort pracy, jak również minimalizować ryzyko poprzez ograniczanie sytuacji, które grożą zakażeniem. Koronawirus dla nas to sprawdzian, który wymusza na nas zmiany w życiu zawodowym, jak i prywatnym – mówi Joanna Galińska.  

Zobacz też: Koronawirus w Polsce. Firmy reagują na zagrożenie epidemią

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja w obliczu koronawirusa. Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem kandydatów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.