PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja w mediach społecznościowych: LinkedIn, GoldenLine i Facebook na prowadzeniu

Polscy rekruterzy pokochali media społecznościowe - szczególnie LinkedIn i GoldenLine. Social media stały się na tyle ważnym kanałem rekrutacyjnym, że w firmach powstają specjalne działy zajmujące się rekrutacją w sieci.

  • Autor:jm
  • 2 gru 2015 14:36
Rekrutacja w mediach społecznościowych: LinkedIn, GoldenLine i Facebook na prowadzeniu
W firmach tworzone są osobne działy dedykowane rekrutacjom w mediach społecznościowych. /fot. pixabay
REKLAMA

Jak wynika z badania "Media społecznościowe w rekrutacji", przeprowadzonego przez firmę LLH DBM Polska, 97 proc. polskich rekruterów korzysta w czasie rekrutacji z portali społecznościowych, a aż 79 proc. zatrudniło pracownika do pomocy przy social media. To więcej niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie skala rekrutacji przez social media sięga 73 proc.

Za co HR kocha social media?

Rekruterzy doceniają korzyści z wykorzystania social media z kilku powodów: wzrost liczby dostępnych kandydatów (75 proc. respondentów) i skrócenie czasu potrzebnego na zamknięcie projektu (72 proc.). Aż 85 proc. respondentów chce poszerzyć swoją wiedzę w obszarze social media w ciągu najbliższego roku.

- Coraz więcej firm, z którymi współpracujemy, zaskakuje nas rozwiązaniami i inwestycjami. Tworzone są osobne działy zajmujące się rekrutacją tylko w mediach społecznościowych oraz umieszczaniem i prowadzeniem profili zachęcających do skontaktowania się z pracodawcą. Skala jest oczywiście zróżnicowana i zależy od wielkości biznesu – mówi Magdalena Tyburcy, starszy konsultant ds. rynku pracy w LLH DBM Polska.

LinkedIn i GoldenLine na prowadzeniu

Rekruterzy korzystają głównie z dwóch portali społecznościowych - prawie 100 proc. deklaracji otrzymały: LinkedIn (ten portal jest wskazywany najczęściej i oceniany najwyżej) i GoldenLine. Trzech na dziesięciu rekruterów wspomaga się Facebookiem, 7 proc. korzysta z Xing, a po 3 proc. z Twittera i Viadeo.

- Według naszych badań, najmniej obecna w social media jest branża produkcyjna, która deklaruje, iż najrzadziej rekrutuje za ich pomocą. Powodem może być założenie o małej efektywności tego rozwiązania w przypadku pracowników produkcyjnych – wyjaśnia Magdalena Tyburcy.

Trend coraz silniejszy

Ankietowani deklarują, że aż 59 proc. z nich zamierza zwiększyć wykorzystanie social media w rekrutacji w najbliższym roku, 31 proc. nie ma zdania, a jedynie 10 proc. nie planuje takich zmian.
Wyniki badań to silny impuls do profesjonalnej obecności w mediach społecznościowych dla osób aktywnie poszukujących pracy, ale również tych, których do zmiany firmy skłoniłaby atrakcyjniejsza oferta innego pracodawcy. O czym szczególne powinni zatem pamiętać kandydaci?

O jakości, a nie liczbie zamieszczanych treści, aktualności i prawdziwości informacji, rozbudowywaniu sieci kontaktów na portalach biznesowych, regularnym odpowiadaniu na wiadomości (czyli częstym logowaniu się do swojego profilu) oraz sprawdzeniu ustawień prywatności.

*Badanie Lee Hecht Harrison DBM „Media społecznościowe w rekrutacji” przeprowadzono w III kwartale 2015 roku na grupie 222 pracowników działów personalnych i agencji rekrutacyjnych.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja w mediach społecznościowych: LinkedIn, GoldenLine i Facebook na prowadzeniu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.