PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja w firmach. Kiedy warto wysłać CV?

Przełom stycznia i lutego, marca i kwietnia oraz września i października – w tych właśnie okresach roku pojawia się największe zapotrzebowanie na pracowników. To gorący czas dla rekruterów.

  • Autor:MIW
  • 22 sty 2018 13:59
Rekrutacja w firmach. Kiedy warto wysłać CV?
Największe zapotrzebowanie na pracowników pojawia się na przełomie stycznia i lutego, marca i kwietnia oraz września i października (fot. pixabay.com)
REKLAMA

• Na początku roku pracodawcy mają zwiększone budżety na rekrutację, a firmy dążą do nowych celów biznesowych i podejmują się kolejnych projektów.

• Nawet jeśli firma nie prowadzi aktualnie rekrutacji, to i tak warto wysłać do niej CV. Trafi ono do bazy zgłoszeń i może się okazać, że za jakiś czas ktoś po nie sięgnie.

• W dobie obecnie panującego rynku pracownika dobrze wykwalifikowany specjalista znajdzie zatrudnienie nawet w teoretycznie mniej sprzyjających zmianie pracy okresach roku.

Pierwsze miesiące roku to gorący czas dla rekruterów. Jak tłumaczy Marta Androsiuk, konsultantka w firmie HRK, pracodawcy mają wówczas zwiększone budżety na procesy rekrutacyjne. Z drugiej strony jest to też okres, gdy firmy dążą do nowych celów biznesowych, podejmują się kolejnych projektów, a w ślad za tym rośnie zapotrzebowanie na odpowiednio wykwalifikowane osoby. Kolejna sposobność do zmiany pracy nadarzy się z początkiem wiosny.

- W wielu firmach na przełomie marca i kwietnia kończy się podsumowanie poprzedniego roku. Kiedy zespoły zweryfikują swoje efekty oraz przeprowadzą już wszystkie oceny pracownicze, zazwyczaj dostrzegają zwiększone zapotrzebowanie w poszczególnych obszarach. Warto wtedy rozpocząć składanie aplikacji i być „pierwszą odpowiedzią” na zapytanie pracodawców – przyznaje Marta Androsiuk.

Z kolei rosnące zapotrzebowanie na pracowników po wakacjach, dostrzegane w okresie września i października wiąże się z powrotem do zwiększonego natężenia obowiązków w pracy. W wielu firmach zauważa się wtedy luki personalne, które uniemożliwiają osiągnięcie biznesowego celu. Pracodawcy wykorzystują ten ostatni moment na ponowne uruchomienie poszukiwań specjalistów na poszczególne stanowiska.

Sprzyjającym czasem na rozpoczynanie nowych rekrutacji czy podejmowanie decyzji w toczących się już procesach nie są natomiast takie miesiące jak lipiec, sierpień oraz listopad i grudzień, gdyż - jak zwracają uwagę specjaliści - zastój w święta i wakacje powodują niższe zapotrzebowanie na pracowników. Z drugiej strony podkreślają oni jednak, że w dobie obecnie panującego rynku pracownika dobrze wykwalifikowany specjalista znajdzie zatrudnienie nawet w teoretycznie mniej sprzyjających zmianie pracy okresach roku.

Marta Androsiuk radzi też, by składać CV do wybranej firmy nawet jeśli ta nie zamieściła ogłoszenia o pracę. Zgłoszenie takie trafi bowiem do bazy, która w późniejszym czasie jest wykorzystywana podczas uruchamiania nowych rekrutacji.

- Zdarza się, że firmy pomimo zapotrzebowania na pracownika nie od razu publikują ofertę pracy, a ogłaszają ją najpierw w wewnętrznych strukturach organizacji. Dlatego nawet jeśli nie znajdziemy interesującej oferty, warto wysłać CV na ogólny adres mailowy firmy. Nasze zgłoszenie zostanie przekazane do pracowników wewnętrznego działu HR, którzy będą pamiętać o naszej kandydaturze w przyszłości – komentuje Marta Androsiuk.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja w firmach. Kiedy warto wysłać CV?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.