PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja w dobie koronawirusa: telefon, komunikator, social media

Co czwarte ogłoszenie zamieszczone w serwisie Pracuj.pl zostało oznaczone tagami „rekrutacja online” i „rekrutacja telefoniczna”. Sam serwis testuje nowe narzędzie do spotkań wideo, które będzie dostępne dla wszystkich pracodawców jeszcze w marcu.

  • Karolina Markowska
    KM
  • 25 mar 2020 6:00
Rekrutacja w dobie koronawirusa: telefon, komunikator, social media
W dobie koronawirusa rekrutacja on-line staje się powszechnym rozwiązaniem (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Wyzwania związane z epidemią koronawirusa, apele, by zostać w domach i pracować zdalnie, zmieniły z dnia na dzień wywróciły działalność wielu firm. 
  • To także wyzwanie dla specjalistów ds. rekrutacji. Trzeba zachować ciągłość prowadzonych procesów czy kontaktu z kandydatami. Ale nie kosztem bezpieczeństwa. 
  • W aranżacji spotkań online rekruterzy wykorzystują powszechnie dostępne rozwiązania – m.in. Skype, WhatsApp, Facebook Messenger, Google Hangouts, Viber Messenger oraz Microsoft Teams.

Tego nikt się nie spodziewał. Niemal z dnia na dzień firmy i specjaliści HR musieli znaleźć sposób walki z poważnymi ograniczeniami. Jak informuje portal Pracuj.pl co czwarte zamieszczone ogłoszenie zostało oznaczone tagami „rekrutacja online” i „rekrutacja telefoniczna”. Jednak jak przypominają specjaliści, rekrutacja online powinna opierać się na określonych zasadach. Inaczej może przynieść więcej szkody niż korzyści.

Przeczytaj: Rekrutacja w obliczu koronawirusa. Jak firmy radzą sobie z pozyskiwaniem kandydatów?

Narzędzie to podstawa

- Wiele działów HR nie może pozwolić sobie na odkładanie procesów rekrutacyjnych na bliżej nieokreśloną przyszłość. Niezależnie od tego, czy przerwa w płynnych, „fizycznych” działaniach HR będzie trwać kilkanaście dni, kilka tygodni czy dłużej, pracodawcy potrzebują narzędzi umożliwiających utrzymanie sprawności bieżących aktywności rekruterów. W krótkiej perspektywie więc np. Skype czy Google Hangouts są szybkim rozwiązaniem, pomagającym w zarządzeniu zmianą - tłumaczy Łukasz Marciniak, Grupa Pracuj.

W aranżacji spotkań on-line, rekruterzy wykorzystują powszechnie dostępne rozwiązania. Należą do nich m.in. Skype, WhatsApp, Facebook Messenger, Google Hangouts, Viber Messenger oraz Microsoft Teams.

Jednym z największych plusów tego typu rozwiązań jest ich mobilność. Wiele z tych aplikacji działa na smartfonach, co uniezależnia rekruterów od komputera. 

- W długiej perspektywie warto zadbać o spójność wykorzystywanych narzędzi i ich dopasowanie do celów HR. Można się więc spodziewać, że coraz więcej firm zajmujących się rekrutacją online będzie pilnie wprowadzać nowe możliwości dla klientów, dodatkowo wspierające rekruterów w nowych okolicznościach - dodaje Marciniak.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja w dobie koronawirusa: telefon, komunikator, social media

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.