PARTNER PORTALU partner portalu

Rekrutacja w czasie pandemii. Tych błędów powinni unikać pracodawcy

Po spotkaniu kandydata z rekruterem następuje czas oczekiwania. Kandydat liczy na jak najszybsze otrzymanie informacji zwrotnej na temat rekrutacji. Tymczasem, jak pokazują wyniki badania „Rekrutacja 2021” przeprowadzonego przez HRK, zdaniem 67 proc. kandydatów brak odpowiedzi ze strony rekrutera to sytuacja notoryczna.

  • Autor:jk
  • 15 mar 2021 20:00
Rekrutacja w czasie pandemii. Tych błędów powinni unikać pracodawcy
Dla ponad połowy kandydatów obojętne jest, z kim będą mieć pierwszy kontakt w sprawie oferty pracy (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Uczestnicy badania „Rekrutacja 2021” wskazali, że podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z rekruterem chcieliby uzyskać informacje na temat oferowanego wynagrodzenia oraz poznać szczegółowy zakres obowiązków na danym stanowisku pracy.
  • Co istotne, podczas rozmowy telefonicznej z kandydatem należy pamiętać, że ocenie zostaje poddana nie tylko sama oferta pracy, ale również kontakt z drugą osobą.
  • Na spotkaniu rekrutacyjnym nie tylko miejsce czy forma odgrywa kluczowe znaczenie - kandydaci w bardzo dużym stopniu zwracają uwagę na styl komunikacji, mowę ciała czy etykę - także wtedy, gdy rozmowa odbywa się za pomocą komunikatorów wideo.

Wyniki badania „Rekrutacja 2021” firmy HRK pokazują, w jakim czasie kandydaci chcieliby otrzymać informację zwrotną na temat statusu ich aplikacji. 46 proc. badanych odpowiedziało, że najlepszym czasem jest okres 7 dni od momentu wysłania aplikacji. Jedynie dla 2 proc. badanych czas odpowiedzi nie jest istotny.

Źródło: HRK,
Źródło: HRK,

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tymczasem liczba spływających CV często nie pozwala na szybką reakcję, zaś w przypadku pracy agencji rekrutacyjnych czas ten wydłuża się o dodatkowe pośrednictwo agencja - klient - agencja.

Jak z kolei wynika z badania eRecruiter, przedłużające się procesy to również jedna z największych bolączek rekruterów. Długotrwałe rekrutacje nie tylko skutecznie zniechęcają kandydatów, ale przede wszystkim stanowią istotny koszt dla biznesu. Autorzy badania zapytali również o czynniki, które mają negatywny wpływ na przebieg procesu rekrutacyjnego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rekrutacja w czasie pandemii. Tych błędów powinni unikać pracodawcy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kaczuszka 2021-03-16 10:21:31

    Teraz wszystko przez telefon. Lekarz bada pacjenta przez telefon, rekruter przeprowadza rozmowę z kandydatem przez telefon. Skąd mam wiedzieć czy taki palant traktuje mnie poważnie jak może w tym czasie walić kuca i nie słucha co ja mówię do słuchawki. To wszystko co się przez ten rok wydarzyło na świecie jest pierdo....te i chore jak lekarz leczący przez telefon.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.