-
Autor: pt
- •9 cze 2017 12:35
Żeby przyciągnąć do pracy w branży IT trzeba nauczyć się mówić językiem branży IT. Ta dość specyficzna grupa zawodowa wymaga indywidualnego podejścia, a konkurencja na rynku przekonuje, że pracownikom należy oferować coraz więcej i coraz bardziej kreatywnie próbować się z nimi porozumieć.
W branży IT, która rozwija się błyskawicznie, dodatkowo punktują rozwiązania rekrutacyjne, które cechuje duża innowacyjność i dynamika (fot. Fotolia)
• O dobrego pracownika dziś niełatwo, zwłaszcza w branży IT, gdzie konkurencja dynamicznie rośnie.
• Dziś w branży IT standardowe benefity, stosunkowo wysoka pensja to jeszcze nie wszystko.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
• Kandydaci zgłoszą się do pracy, jeśli wrażenia dotyczące ogłoszenia rekrutacyjnego, pierwszej rozmowy telefonicznej czy wizerunku danej firmy będą pozytywne, zaskakujące.
Działy HR dużych i mniejszych firm wciąż prześcigają się w coraz to bardziej kreatywnych pomysłach na rekrutację, aby zbudować wartościowy i profesjonalny zespół. O dobrego pracownika dziś niełatwo, zwłaszcza w branży IT, gdzie konkurencja dynamicznie rośnie.
Okazuje się jednak, że istnieje rozwiązanie – forma rekrutacji musi pasować do profilu poszukiwanego pracownika, a więc być innowacyjna. Nic prostszego?
Niekoniecznie, bo z faktami mierzą się dodatkowo szkodliwe stereotypy – z jednej strony mówi się np. o roszczeniowej postawie kandydatów tzw. pokolenia Y, ogromnych wymaganiach i bezkompromisowości, z drugiej natomiast podkreśla się fakt, że uczelnie wyższe nie do końca przygotowują studentów do życia zawodowego, co przekłada się na pewne trudności w zbudowaniu profesjonalnego zespołu.
Znaleźć profesjonalnych pracowników
Jak więc w tym równaniu pełnym niewiadomych znaleźć profesjonalnych pracowników, odnajdujących się w zespole i pasujących do specyfiki danej firmy? Jak firmy IT radzą sobie już na pierwszym etapie rekrutacji, czyli pozyskiwaniu bazy CV kandydatów?
Żeby przyciągnąć do pracy w branży IT... trzeba nauczyć się mówić językiem branży IT. Ta dość specyficzna grupa zawodowa wymaga indywidualnego podejścia, a konkurencja na rynku przekonuje, że pracownikom należy oferować coraz więcej i coraz bardziej kreatywnie próbować się z nimi porozumieć.
Dziś w branży IT standardowe benefity, stosunkowo wysoka pensja to jeszcze nie wszystko - kandydaci oczekują ciekawych projektów, przyjaznej atmosfery pracy oraz możliwości doskonalenia się - wymagania stawiają również wobec samego procesu rekrutacji.
To nic innego, jak ważny dla kandydatów efekt pierwszego wrażenia, któremu ulegają zresztą również rekruterzy podczas prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych - ta prosta zasada działa więc w obie strony.
Kandydaci zgłoszą się do pracy, jeśli wrażenia dotyczące ogłoszenia rekrutacyjnego, pierwszej rozmowy telefonicznej czy wizerunku danej firmy będą pozytywne, zaskakujące.
W branży IT, która rozwija się błyskawicznie, dodatkowo punktują rozwiązania rekrutacyjne, które cechuje duża innowacyjność i dynamika – wówczas kandydaci czują, że przyszły pracodawca świetnie rozumie ich potrzeby i zainteresowania.
Innowacyjnie, to znaczy jak?
Indywidualne podejście do kandydata i zrozumienie jego potrzeb to już dużo - a trudno to osiągnąć podczas zwyczajnej, rozmowy przy biurku. Dlatego też doskonałą okazją do obustronnego poznania się może być kilkudniowy wyjazd potencjalnych pracodawców z kandydatami do pracy.
Taką rekrutację stosuje np. Capgemini Software Solutions Center, proponując formułę zwaną IT Survival - weekendowy wyjazd, podczas którego kandydaci do pracy poznają firmę od podszewki, są szkoleni przez jej ekspertów, rozwiązują zadania i testy IT, ale też zadania typowo survivalowe, co pozwala im się otworzyć i zrelaksować, a rekrutującym lepiej poznać poszczególne osoby. IT Survival okazał się na tyle skutecznym i kreatywnym projektem, że przyznano mu nagrodę Innowacja Employer Branding 2017.
- Nasz projekt, IT Survival, zwyciężył i został okrzyknięty najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem w obszarze employer branding - mówi Monika Cwynar-Kępa z Capgemini Software Solutions Center.
- Wiemy, że działania employer brandingowe wymagają dzisiaj innowacyjności i kreowania nowoczesnych rozwiązań, a przy tym osiągania wyznaczonych celów HR. Dlatego zdecydowaliśmy się na formę rekrutacji, jaką jest IT Survival - jej efektem jest wyłonienie kandydatów, którzy pasują do naszego profilu idealnego pracownika i zatrudnienie ich w naszych zespołach - dodaje Justyna Kurpierz, kierownik zespołu EB.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
KOMENTARZE (0)