Rekrutacja: Szukasz pracownika? Zwykłe ogłoszenie o pracy nie wystarczy

6
Pracodawcy prześcigają się w sposobach na przyciągnięcie nowych pracowników. Co robią? Sprawdźcie, bo niektóre metody są naprawdę… nietypowe.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja: Szukasz pracownika? Zwykłe ogłoszenie o pracy nie wystarczy

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

23 mar 2015 11:43


Pod koniec ubiegłego roku, łódzka agencja interaktywna Digital One, poszukiwała pracowników wśród pasażerów pociągu z Łodzi do Warszawy – częstowała ich kawą i przekonywała, że nie trzeba jeździć do Warszawy, żeby mieć ciekawą pracę, bo tej nie brakuje także w Łodzi.

Digital One kusiło kawą, a firma Luxoft – pączkami, które kilka lat temu pozostawiła w krakowskich biurowcach. Ich pracownicy mogli znaleźć niebieskie pudełeczko, w którym oprócz pączka był też liścik: „Jeśli jesteś informatykiem - dostaniesz świetną pracę! Jeśli znasz dobrego informatyka - za polecenie go zapłacimy ci cztery tysiące złotych. Jeśli kompletnie nie rozumiesz, o czym mowa - po prostu zjedz nasze pączki".

Jednak to, co zrobiła szwedzka armia dwa lata temu, poszukując rekruterów do pokojowego projektu ONZ, przebiło pomysły wielu firm. Kampania rekrutacyjna miała charakter eksperymentu społecznego, a polegała na tym, że w centrum Sztokholmu umieszczono duże, czarne pudło, w którym uwięziono człowieka – jedynym sposobem, aby go uwolnić, było zajęcie jego miejsca przez inną osobę.

Czytaj też: W walce o najlepszych trzeba wyjść poza standardy. Oto 16 oryginalnych kampanii rekrutacyjnych

Kampania nosiła nazwę „Who cares?”, a losy osoby zamkniętej w pudle były relacjonowane na żywo w social media i na telebimach w całym Sztokholmie.

Cała akcja trwała 96 godzin. W tym czasie na podjęcie nietypowego zadania i wejścia do boksu, by uwolnić inną osobę, zdecydowało się 74 mieszkańców Szwecji. W efekcie akcji, Swedish Armed Forced otrzymała 9930 aplikacji od osób zainteresowanych wstąpieniem w jej szeregi, z czego 1443 osoby zostały przyjęte.

Jednak jedną z pierwszych nieszablonowych kampanii rekrutacyjnych przeprowadziła firma Google, która na kilkunastu billboardach w Stanach Zjednoczonych umieściła zadanie matematyczne. Nie podano informacji, kto jest jego autorem i w jakim celu zostało wywieszone.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.