PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja studentów i absolwentów jest wyzwaniem dla firm

Sytuacja na rynku modyfikuje sposoby wprowadzania do zawodu młodych. Zmienia się proces poszukiwania i kryteria oceny kandydatów należących do najmłodszego pokolenia.

Rekrutacja studentów i absolwentów jest wyzwaniem dla firm
Rekruterzy coraz częściej zwracają uwagę na osobowość kandydata, jako na kluczowy element w procesie rekrutacji. (fot. pxhere.com/domena publiczna)
REKLAMA
  • Dla niemal 80 proc. menadżerów i HR-owców proces rekrutacyjny dwudziestoparo- i trzydziestolatków stanowi wyzwanie - wynika z badania Bigram.
  • Znalezienie odpowiedniego pracownika wymaga od rekruterów zmiany sposobu działania i myślenia, także o obowiązkach pracowników. Zacząć należy od aktywnych poszukiwań tam, gdzie młodzi ludzie realizują swoje pomysły na życie.

Bigram przeprowadził w czerwcu badanie wśród 150 menadżerów z różnych firm i osób zajmujących się oceną kwalifikacji i przyjmowaniem do pracy. Okazało się, że 77 proc. z nich postrzega rekrutację młodych ludzi jako wyzwanie, a tylko dla 12 proc. nie jest ona problemem.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Przede wszystkim młode talenty powinniśmy rekrutować tam, gdzie one występują, czyli na przykład docierać do nich poprzez social media - mówi Sonia Zakrzewska, employer branding team manager w firmie doradztwa personalnego Bigram. - Powinniśmy bywać na targach pracy, targach kariery. Ważne jest, żeby firmy wychodziły do młodych ludzi, coraz dalej od biura i szukały ich na uniwersytetach, uczelniach. Warto organizować różnego rodzaju spotkania, standy, warsztaty na uczelniach, zapraszać studentów do siebie. Dzięki temu pokażemy również, że jesteśmy firmą otwartą.

Wchodzenie młodego pokolenia na rynek pracy powoduje, że zmieniają się sposoby rekrutacji, a także kryteria, jakimi kierują się firmy przy wyborze pracownika. Coraz częściej pracodawcy patrzą na zainteresowania kandydatów, ich aktywność pozauczelnianą, np. w kołach naukowych, stażach czy praktykach.

Czytaj też: Rekrutacja do e-commerce

- To może być bardzo ważny sygnał, że taki człowiek ma inicjatywę, nie boi się wyzwań i być może będzie dobrym kandydatem do pracy. Nową metodą, która na pewno będzie się rozwijać, jest zapraszanie studentów do pracy, wspólnych projektów po to, żeby zbliżyć ich do biznesu, konkretnej branży. Dzięki temu możemy też obserwować ich podczas pracy, która pozwoli nam ocenić ich potencjał - podkreśla Zakrzewska.

Na zwykłej rekrutacji się nie kończy

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Rekrutacja studentów i absolwentów jest wyzwaniem dla firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • anita 2019-10-25 23:51:15

    słyszałam sporo dobrego o tej uczelni Tatiana :D tez mysle tam sie zapisac :D moze w koncu bede miała tego magistra

  • Tatiana 2019-08-21 21:44:45

    czy ja wiem czy to takie wyzwanie :D ja studiowałam podyplomowo na WSB całkiem inny kierunek niz moja obecna praca i mnie bez trudu przyjeli na juniora w kierunku moich studiów a wiedziałam wiecej od pracujacych tam od lat pracowników bo studia teraz sie mega koncentruja na doswiadczeniu do pracy

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA