• Utrzymujące się niskie bezrobocie (według MRPiPS w lutym 8,5 proc.) sprawia, że rekrutacje odpowiednich pracowników są coraz większym wyzwaniem.
• Jak wynika z badania GoldenLine, aby zabezpieczyć się przed nadmierną fluktuacją kadr, pracownicy działów HR planują w tym roku poświęcić więcej czasu na budowanie zaangażowania wewnątrz organizacji (66,7 proc.).
• Z kolei HR-owcy zapytani o kluczowe technologie, które wesprą pracę HR w 2017 roku, wskazują na direct search (51,2 proc.).

Rynek pracownika wymusza w wielu miejscach pracy zwrócenie większej uwagi na kwestię tego, jak czują się w firmie jej pracownicy. Jak wynika z ankiety GoldenLine, w 2017 roku największy wpływ na działania HR będą miały właśnie te procesy, które wiążą się z budowaniem relacji oraz usprawnianiem komunikacji.
66,7 proc. badanych uważa, że na ich codzienną pracę wpłynie przede wszystkim zwiększenie nacisku na działania związane z komunikacją wewnętrzną i budowaniem zaangażowania pracowników. Na drugim miejscu w badaniu znalazła się kwestia candidate experience. Według 58,9 proc. pracowników działów HR drugim najważniejszym zadaniem będzie dbałość o komunikację z kandydatem oraz przyłożenie większej uwagi do tego, jakie odczucia wynoszą kandydaci z procesu rekrutacji.
Rekrutacja metodą direct search
Jako numer jeden wśród technologii, które będą miały największe znaczenie dla pracy działów HR w 2017 roku, ankietowani wskazali direct search (51,2 proc. odpowiedzi). Na drugim miejscu uplasowało się oparcie większej części procesów rekrutacyjnych na technologiach, takich jak wideorekrutacja. Zaś 41,8 proc. badanych uważa, że dla działów HR ważne będzie dostosowanie ofert pracy i zakładki kariera do wersji mobilnej.
W przypadku niektórych zawodów coraz trudniej zrekrutować dobrych pracowników metodą tradycyjnych ogłoszeń o pracę, dlatego rekruterzy coraz bardziej przekonują się do rekrutacji bezpośredniej, czyli direct search. Za pomocą dostępnych narzędzi szukają pracowników, którzy mają założone w sieci profile zawodowe. Im lepsze narzędzie do wyszukiwania i selekcji kandydatów oraz im większa liczba dostępnych profili na danym portalu, tym bardziej skuteczna jest taka rekrutacja.
- Direct search to rzeczywiście metoda rekrutacji, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów. Pracodawcy szukają w ten sposób specjalistów z obszaru IT, finansów i handlu. Poszukiwani są również inni pracownicy o kompetencjach analitycznych i technicznych, z obszaru badań i szeroko pojętego consultingu – komentuje Karol Traczykowski, prezes GoldenLine.

KOMENTARZE (0)