PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja przez Facebooka. Capgemini organizuje dyżury rekrutacyjne

  • Justyna Koc
    jk
  • 16 sty 2018 12:05

Firma konsultingowo-technologiczna Capgemini postanowiła sprawdzić w rekrutacji nowy sposób komunikacji z przedstawicielami generacji Y i Z - aplikację Messenger. Jakie są efekty?

Rekrutacja przez Facebooka. Capgemini organizuje dyżury rekrutacyjne
Adobe Stock
REKLAMA
  • Capgemini zorganizowało dyżury rekrutacyjne na Facebooku.
  • W dwugodzinnym dyżurze rekrutacyjnym na Facebooku wzięło udział 58 osób spośród 362, które zadeklarowały uczestnictwo w wydarzeniu. 
  • Firma planuje kolejne dyżury rekrutacyjne.

Liczba obecnych na rynku specjalistów jest ograniczona. Żeby ich przyciągnąć, pracodawcy muszą znaleźć najlepszy sposób na dotarcie do nich i potraktować pracę jak produkt, który trzeba sprzedać, wykazując się przy tym kreatywnością.

Czytaj też: Lunch na dachu teatru? Tak Capgemini rekrutuje na Śląsku

Brytyjska armia wykorzystuje do tego celu na przykład technologię VR, z jednej strony intrygując potencjalnych pracowników ciekawym rozwiązaniem, a z drugiej udowadniając, że jest na bieżąco z aktualnymi trendami technologicznymi. Unilever używa sztucznej inteligencji do analizy profili na portalu LinkedIn kandydatów i typowania osób, które najlepiej odpowiadają profilowi wybranego stanowiska.

Rekruterzy powinni jednak sięgać także po rozwiązania prostsze i łatwo dostępne, zarówno dla nich, jak i dla kandydatów. Takie jak media społecznościowe czy aplikacje mobilne.

Dyżur rekrutacyjny

Z podobnego założenia wyszła firma Capgemini, organizując w grudniu 2017 roku pierwszą edycję dyżurów rekrutacyjnych na Facebooku.

- Pomyśleliśmy, że sprawdzimy, czy komunikator, z którego korzystają na co dzień miliony ludzi w Polsce, szczególnie młodych osób, nadaje się do celów rekrutacyjnych. Nasi rekruterzy na bieżąco odpowiadali za pomocą Messengera na pytania potencjalnych pracowników. Prowadzili w ten sposób rozmowy rekrutacyjne i zachęcali kandydatów do przesyłania CV. Osoby zainteresowane udziałem w takiej formie rekrutacji potwierdzały wcześniej swój udział, zapisując się na wydarzenie utworzone na Facebooku. Wszystko odbyło się zatem z wykorzystaniem tylko tej jednej platformy. Capgemini jest prawdopodobnie pierwszą tak dużą firmą, która wyszła z taką inicjatywą, pokazując, że dzisiaj przez Facebooka można nawet dostać pracę - mówi Dominika Nawrocka, brand communication&CSR manager Capgemini.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja przez Facebooka. Capgemini organizuje dyżury rekrutacyjne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA