PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja, praca, rozmowa kwalifikacyjna: Czego pracownicy oczekują od rekruterów?

Coraz częściej to kandydaci przebierają w ofertach i mają decydujący głos w negocjacjach, a pracodawcom pozostaje zaproponowanie możliwie najbardziej atrakcyjnych doświadczeń rekrutacyjnych.

  • Autor: jk
  • 1 lut 2017 15:03
Rekrutacja, praca, rozmowa kwalifikacyjna: Czego pracownicy oczekują od rekruterów?
Wszystkim osobom ubiegającym się o pracę należy dostarczyć jak najlepszych doświadczeń we współpracy. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

O dobrego, wykwalifikowanego pracownika jest trudno. W rezultacie pracodawcy oraz reprezentujące ich firmy rekrutacyjne coraz większą wagę przykładają do kwestii candidate experience, a więc doświadczeń kandydatów ubiegających się o pracę.

Wśród firm rośnie świadomość roli, jaką jakość doświadczeń rekrutacyjnych odgrywa w budowaniu atrakcyjnej marki pracodawcy. Coraz częściej dokładają wszelkich starań, aby możliwie jak najbardziej uatrakcyjnić styczność kandydata z firmą – od strony internetowej, przez przejrzystość ofert pracy, metody aplikowania, kontakt z rekruterem, aż po rozmowę kwalifikacyjną i informację zwrotną.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ten trend z pewnością będzie się utrzymywać, ponieważ kandydaci przywiązują uwagę do transparentności firmy i sprawdzają, czy obietnice z oferty pracy są zgodne z prawdą.

– Na rynku kandydata, gdzie bardzo trudno jest pozyskać wykwalifikowanych pracowników, na znaczeniu zyskuje atrakcyjność procesu rekrutacyjnego, jego sprawny przebieg i sposób komunikacji z kandydatami – twierdzi Beata Preis-Hryniewicz, HR menedżer w Hays Poland.

Wszystkim osobom ubiegającym się o pracę należy dostarczyć jak najlepszych doświadczeń we współpracy. Kandydaci powinni być traktowani jak klienci, którzy niezadowoleni z obsługi, innym razem skorzystają z usług konkurencji.

− Nawet gdy aplikujący w ostateczności nie zostaje zatrudniony, to jego odczucia wobec firmy są niezwykle istotne. W przyszłości, rekrutując na podobne stanowisko, możemy zaprosić go do projektu rekrutacyjnego, a on kierując się wcześniejszymi doświadczeniami nie wykaże zainteresowania. – dodaje ekspertka Hays.

Obecność w sieci obowiązkowa

Kandydaci zaczynają wyrabiać sobie opinię na temat firmy już w momencie poszukiwania informacji na jej temat. Warto więc zadbać o odpowiednią komunikację w internecie. Kluczowa jest przejrzysta strona lub zakładka dotycząca pracy, która umożliwia szybkie znalezienie wszystkich niezbędnych informacji. Ważne, aby strona dawała możliwość przeglądania aktualnych ofert pracy oraz szybkiego i bezpiecznego aplikowania.

– Na popularności zyskują rozwiązania, które umożliwiają szybki kontakt z osobą odpowiedzialną za dany projekt rekrutacyjny. Oprócz podawania bezpośredniego adresu mailowego do rekrutera, firmy coraz częściej stawiają na czaty lub odsyłają kandydatów do swoich profili w mediach społecznościowych. Jest to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania młodego pokolenia pracowników, którzy cenią sobie szybkie i mniej formalne formy komunikacji – komentuje Beata Preis-Hryniewicz.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rekrutacja, praca, rozmowa kwalifikacyjna: Czego pracownicy oczekują od rekruterów?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2017-02-01 16:21:10

    Brak informacji o wysokości zarobków w ofercie pracy to lekceważenie kandydatów.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.