Rekrutacja, praca: Oferta pracy powinna zawierać więcej informacji

• Ponad 2/3 kandydatów przegląda nieoficjalne źródła informacji o pracodawcach: publikacje dostępne w sieci, opinie pracowników, fora internetowe.
• W ofertach pracy kandydatom brakuje przede wszystkim informacji o wysokości wynagrodzenia.
• Rekrutowani chcą znaleźć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji oraz formie współpracy i benefitach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, praca: Oferta pracy powinna zawierać więcej informacji

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

16 sie 2016 12:29


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez serwis InterviewMe, dla kandydatów do najważniejszych źródeł informacji o pracodawcach należą: ogłoszenia o pracę (72 proc.) oraz fora i strony internetowe (67 proc.).

Kandydaci poszukują też informacji na stronach internetowych pracodawców (65 proc.) oraz pytają o opinie znajomych (48 proc.). Oficjalne profile w mediach społecznościowych dostarczają informacji dla 35 proc. badanych.

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Oferta pracy

Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie pracy brakuje im informacji o wynagrodzeniu (86 proc.) oraz informacji o dalszych krokach w rekrutacji (62 proc.).

Czytaj też: Na świecie to chleb powszedni. W Polsce rekruterzy nie mówią o potencjalnych zarobkach

Kandydaci chcą widzieć w ogłoszeniu także informacje o możliwościach rozwoju kompetencji (44 proc.) oraz formie współpracy (33 proc.) i benefitach (21 proc.).

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Rozmowa rekrutacyjna

W opinii badanych rozmowa rekrutacyjna powinna zawierać więcej informacji o zakresie obowiązków na stanowisku (65 proc.) oraz o wynagrodzeniu (64 proc.). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48 proc.).

Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38 proc.) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15 proc.).

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Decyzja kandydata

Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86 proc.), możliwości rozwoju (69 proc.) oraz atmosfera w firmie (58 proc. badanych). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54 proc.), kultura organizacji (44 proc.) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27 proc.).

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

 

Pracodawca w sieci

Ponad 75 proc. kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci. Dla 53 proc. kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.

Źródło: InterviewMe Źródło: InterviewMe

*Badanie zostało przeprowadzone przez serwis InterviewMe.pl. Wzięło w nim udział 1700 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.