PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja nie kończy się na zatrudnieniu pracownika

• John Sullivan z Uniwersytetu Stanowego w San Francisco przekonuje, że na podpisaniu umowy o pracę nie powinna się kończyć rekrutacja.
• Poleca inwestować w pracownika i oceniać jego pracę w relacji rekrutacja-ewaluacja danej osoby.

  • Autor: GP
  • 3 cze 2016 12:56
Rekrutacja nie kończy się na zatrudnieniu pracownika
John Sullivan z Uniwersytetu Stanowego w San Francisco przekonuje, że w pozyskiwaniu najlepszych pracowników, rekrutacja stanowi tak naprawdę początek. (fot.: freestockphotos.biz/domena publiczna)
REKLAMA

John Sullivan w rozmowie z dziennikarzem "Wall Street Journal" przekonuje, że jednym z największych wyzwań dla małego i średniego biznesu jest pozyskanie dobrych pracowników. Sullivan, który jest wykładowcą i badaczem procesów rekrutacji na Uniwersytecie Stanowym w San Francisco, przekonuje o roli pozyskiwania najlepszych, ale zaznacza - rekrutacja to dopiero początek.

- Rekrutacja dla wielu to "sztuka," ale to błędna diagnoza - mówi Sullivan. - Spójrzmy na Google. Wiemy, że 5 proc. pracowników giganta produkuje 26 proc. efektów tej firmy. To pokazuje jak wartościowe jest skupienie się i pozyskanie osób realnie tworzących tę różnicę w procentach.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jego zdaniem, rekrutacja nie powinna się kończyć na przyjęciu nowej osoby do firmy, ale również na ocenie tego, jakim jest pracownikiem.

- Pytanie brzmi, czy rekrutowany okaże się produktywny? Innowacyjny? Jeśli tak, to co do tego doprowadziło? - pyta na łamach WSJ Sullivan. - Brak takiego ujęcia powoduje, że nie mamy informacji zwrotnej, która jest tak ważna - podkreśla.

Sullivan bada średnie i małe przedsiębiorstwa, które to z kolei poprzez ankiety badają poziom zadowolenia pracowników. Naukowiec podkreśla, że nie ma w tym nic złego, ale nie jest to optymalne rozwiązanie. Zwraca uwagę na inne, alternatywne metody - polecenia i rekomendacje, zarówno osób jak i firm.

- Najważniejsze, że to nic nie kosztuje. Rekrutacja jest, jak budowanie własnej marki.Jeśli przedsiębiorstwo zrobiło dobry projekt, to chcemy by o tym mówiono. Często to właśnie pracownicy roznoszą dobre historie. A ponieważ mówią o nich osoby zaufane, to są one bardziej wiarygodne. To forma potężnej rekomendacji, z której należy korzystać - wyjaśnia Sullivan.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja nie kończy się na zatrudnieniu pracownika

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.