Rekrutacja, narzędzia rekrutacyjne: Oto najczęściej stosowane narzędzia rekrutacyjne w Polsce

W zależności od specjalizacji pracodawcy wykorzystują różne narzędzia rekrutacyjne, m.in. publikację ogłoszenia o pracę oraz metodę direct search.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, narzędzia rekrutacyjne: Oto najczęściej stosowane narzędzia rekrutacyjne w Polsce

• W III kwartale poszukiwani byli najczęściej specjaliści z obszarów IT, ekonomia/finanse, sprzedaż oraz inżynieria i produkcja.

• Najwięcej pracowników poszukiwanych jest w dużych ośrodkach miejskich i aglomeracjach.

• Najwięcej bezpośrednich wiadomości za pomocą wyszukiwarki kandydatów na GoldenLine otrzymali kandydaci pomiędzy 27. a 35. rokiem życia.

 

W III kwartale 2017 r. za pośrednictwem wyszukiwarki kandydatów na GoldenLine wiadomość od rekruterów otrzymało 128 770 osób, a dodatkowo pracodawcy opublikowali w serwisie prawie 30 tys. ogłoszeń o pracę.

Direct search odpowiedzią na rekrutacje osób z IT

Jak wynika z analiz GoldenLine, metoda direct search, która pozwala na bezpośrednie zaproszenie potencjalnych kandydatów do procesu rekrutacji, jest najczęściej wykorzystywaną w naborze specjalistów IT. W III kwartale 2017 r. wśród 128 7700 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów, 16% miało zaznaczoną na profilu specjalizację IT - rozwój oprogramowania.

Oferty pracy częściej wykorzystywane są do poszukiwania innych specjalistów. W przypadku opublikowanych ogłoszeń o pracę na GoldenLine tylko 7% z 29 694 ofert pracy zostało skierowanych do osób o specjalizacji IT.

Rekruterzy, którzy poszukiwali kandydatów ze specjalizacją sprzedaż oraz obsługa klienta w III kwartale 2017 r., korzystali zarówno z ogłoszeń o pracę, jak i z metody direct search za pomocą wyszukiwarki kandydatów. Jak wynika z analiz GoldenLine, 10% osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, miało zaznaczone specjalizację sprzedaż, a 9% - obsługa klienta.

Zarazem 14% z 29 694 ofert pracy zamieszczonych w serwisie GoldenLine.pl skierowano do osób o specjalizacji sprzedaż oraz 11% - do osób o specjalizacji obsługa klienta.

Jak wynika z analiz GoldenLine, 11% osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera poprzez wyszukiwarkę kandydatów na GoldenLine, miało na swoim profilu zaznaczoną specjalizację ekonomia/finanse.

Pracodawcy korzystali również z narzędzia rekrutacyjnego, jakim są ogłoszenia o pracę. W III kwartale 2017 r. 8% ze wszystkich ofert opublikowanych na GoldenLine dedykowanych było kandydatom ze specjalizacją ekonomia/finanse.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.