PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja ma wpływ na decyzje zakupowe kandydata

Firma, która zostawia negatywne wrażenie z rekrutacji, ponosi nie tylko straty wizerunkowe, lecz także biznesowe. W Polsce 6 na 10 kandydatów nie kupi produktów lub usług firmy, która niewłaściwie ich potraktowała w procesie rekrutacyjnym. Co więcej, swoim negatywnym doświadczeniem podzielą się z innymi osobami.

  • Autor:pt
  • 27 wrz 2018 9:37
Rekrutacja ma wpływ na decyzje zakupowe kandydata
Doświadczenia kandydata w procesie rekrutacyjnym zmieniają jego podejście do zakupu produktów i usług firmy, do której aplikował (fot. pixabay)
REKLAMA
  • Doświadczenia kandydata w procesie rekrutacyjnym zmieniają jego podejście do zakupu produktów i usług firmy, do której aplikował.
  • 59 proc. kandydatów w Polsce zniechęci się do zakupu produktów i usług firmy, która źle ich potraktowała w trakcie rekrutacji.
  • W sumie badaniem objęto 17 994 kandydatów na całym świecie, w Polsce 748.

Na negatywne wrażenia kandydatów wpływają między innymi brak jasnych zasad w kwestii wynagrodzenia, niejednoznaczny opis stanowiska pracy, brak odpowiedzi firmy na przesłane cv.

Doświadczenia kandydata w procesie rekrutacyjnym zmieniają jego podejście do zakupu produktów i usług firmy, do której aplikował. Jak potwierdzają wyniki najnowszego raportu ManpowerGroup „Dodaj do koszyka: kandydaci to też klienci”, 59 proc. kandydatów w Polsce zniechęci się do zakupu produktów i usług firmy, która źle ich potraktowała w trakcie rekrutacji. Czym jest to spowodowane?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

To przede wszystkim brak jasności w kwestii wynagrodzenia lub opisu stanowiska pracy – przyznało 63 proc. badanych. Na negatywne doświadczenia z rozmowy rekrutacyjnej wskazuje 62 proc. respondentów, 60 proc. mówi o braku odpowiedzi na przesłane cv i tyle samo o braku kontaktu ze strony pracodawcy po odbytej rozmowie wstępnej.

-  Podczas gdy efektywny proces rekrutacyjny może sprzyjać budowaniu pozytywnego „candidate experience”, tak nic nie zastąpi silnych i trwałych relacji pomiędzy kandydatami a pracodawcami. Transparentność jest kluczową wartością dla poszukujących pracy, szczególnie w kwestii wynagradzania, opisu stanowiska pracy, obowiązków zatrudnionego oraz możliwości awansu - mówi Iwona Janas, dyrektor generalna ManpowerGroup.

Jak tłumaczy, kandydat wchodząc w relacje z firmą staje się nie tylko potencjalnym pracownikiem, lecz także klientem. I odwrotnie - klienci mogą stanowić potencjalną grupę wartościowych talentów. Dzięki znajomości produktów i usług znają organizację i jej potrzeby, a w wielu przypadkach już rozumieją i podzielają wiele z podstawowych wartości organizacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja ma wpływ na decyzje zakupowe kandydata

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.