Polacy przeznaczają średnio niewiele ponad 2 minuty na zapoznanie się z ogłoszeniem o pracę – wynika z najnowszych danych serwisu rekrutacyjnego Kariera.pl.

- Firmy chcąc przyciągnąć najlepszych pracowników powinny lepiej dobierać zarówno treść, jak i formę ofert pracy.
- Jest to tym bardziej kluczowe, ponieważ 4 na 10 kandydatów, czytając ogłoszenie nie dociera do jego końca.
- Natomiast połowa osób z tej puli nawet nie zapoznaje się z oferowanymi przez pracodawcę warunkami czy benefitami.
Stopa bezrobocia w styczniu wyniosła 6,9 proc. vs 6,6 proc. w grudniu - podało Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej. Mimo wzrostu poziom ten w dalszym ciągu jest wynikiem rekordowym, najlepszym od 1992 roku. Z kolei liczba wolnych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej zgłoszonych przez pracodawców do urzędów pracy w styczniu 2018 r. wyniosła 144,5 tys. i w porównaniu do grudnia 2017 roku wzrosła o 47 tys.
Czytaj też: Rekrutacja studentów i absolwentów. Rynek pracownika umacnia roszczeniowe postawy młodych?
Sytuacja na rynku pracy nasila trudności rekrutacyjne. Gdy wielu firmom coraz trudniej o pracowników, pojawiają się pytania z czego wynikają tak duże trudności rekrutacyjne? Czynniki makroekonomiczne, takie jak rekordowo niskie bezrobocie czy niska aktywność zawodowa, częściowo to tłumaczą, jednak to nie wszystko. Inną przyczyną mogą stanowić nieskuteczne metody pozyskiwania kandydatów, a także sposoby komunikowania się z nimi.
Polacy nie szukają aktywnie pracy
Z najnowszego badania przygotowanego przez serwis rekrutacyjny Kariera.pl wynika, że 38 proc. kandydatów zapoznając się z ogłoszeniem o pracę nie dociera do jego końca. Większość z tej grupy zapoznaje się jedynie z opisem firmy czy stanowiska, a także ze stawianymi wymaganiami. W efekcie, nie docierają do nich informacje o tym co pracodawca ma im do zaoferowania zarówno pod kątem warunków zatrudnienia, perspektyw rozwoju, jak i benefitów.
Czytaj też: Oto najczęściej stosowane narzędzia rekrutacyjne w Polsce

KOMENTARZE (0)