PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja: Kandydaci nie czytają ofert pracy do końca

Polacy przeznaczają średnio niewiele ponad 2 minuty na zapoznanie się z ogłoszeniem o pracę – wynika z najnowszych danych serwisu rekrutacyjnego Kariera.pl.

  • Autor:jk
  • 22 lut 2018 15:31
Rekrutacja: Kandydaci nie czytają ofert pracy do końca
Dane Eurostatu pokazują, że Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych europejskich narodów. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Firmy chcąc przyciągnąć najlepszych pracowników powinny lepiej dobierać zarówno treść, jak i formę ofert pracy.
  • Jest to tym bardziej kluczowe, ponieważ 4 na 10 kandydatów, czytając ogłoszenie nie dociera do jego końca.
  • Natomiast połowa osób z tej puli nawet nie zapoznaje się z oferowanymi przez pracodawcę warunkami czy benefitami.

Stopa bezrobocia w styczniu wyniosła 6,9 proc. vs 6,6 proc. w grudniu - podało Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej. Mimo wzrostu poziom ten w dalszym ciągu jest wynikiem rekordowym, najlepszym od 1992 roku. Z kolei liczba wolnych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej zgłoszonych przez pracodawców do urzędów pracy w styczniu 2018 r. wyniosła 144,5 tys. i w porównaniu do grudnia 2017 roku wzrosła o 47 tys.

Czytaj też: Rekrutacja studentów i absolwentów. Rynek pracownika umacnia roszczeniowe postawy młodych?

Sytuacja na rynku pracy nasila trudności rekrutacyjne. Gdy wielu firmom coraz trudniej o pracowników, pojawiają się pytania z czego wynikają tak duże trudności rekrutacyjne? Czynniki makroekonomiczne, takie jak rekordowo niskie bezrobocie czy niska aktywność zawodowa, częściowo to tłumaczą, jednak to nie wszystko. Inną przyczyną mogą stanowić nieskuteczne metody pozyskiwania kandydatów, a także sposoby komunikowania się z nimi.

Polacy nie szukają aktywnie pracy

Z najnowszego badania przygotowanego przez serwis rekrutacyjny Kariera.pl wynika, że 38 proc. kandydatów zapoznając się z ogłoszeniem o pracę nie dociera do jego końca. Większość z tej grupy zapoznaje się jedynie z opisem firmy czy stanowiska, a także ze stawianymi wymaganiami. W efekcie, nie docierają do nich informacje o tym co pracodawca ma im do zaoferowania zarówno pod kątem warunków zatrudnienia, perspektyw rozwoju, jak i benefitów.

Czytaj też: Oto najczęściej stosowane narzędzia rekrutacyjne w Polsce

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja: Kandydaci nie czytają ofert pracy do końca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.