PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja: Jak i gdzie znaleźć pracownika?

- Bardzo często firmy przywiązują się do jednej metody rekrutacji, którą wybierają za każdym razem, gdy poszukują pracownika. Sposób na odnalezienie idealnego kandydata to również dostosowanie metody rekrutacyjnej, która pozwoli nam dotrzeć do tych osób, których naprawdę potrzebujemy – mówi Joanna Żukowska, ekspert MonsterPolska.pl.

  • Autor: jm
  • 27 gru 2016 11:37
Rekrutacja: Jak i gdzie znaleźć pracownika?
W social media, w firmie, wśród znajomych - gdzie pracodawcy szukają pracowników? (fot. mat.pras.)
REKLAMA

Jakie są zatem najpopularniejsze metody rekrutacyjne i które sprawdzają się najlepiej?

1. Szukamy najbliżej siebie, czyli w firmie

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Metoda rekrutacji wewnętrznej ma wielu zwolenników z co najmniej trzech powodów: jest tania (wręcz bezkosztowa), szybka i pozwala na znalezienie osoby, która zna specyfikę firmy. Ma jednak jedną wadę. Rekrutacja, chociażby na szefa projektu spośród zespołu, który dotychczas pracował na tych samych zasadach, jest jak wkładanie kija w mrowisko. Nie zawsze taki awans wychodzi zespołowi, awansowanemu i finalnie projektowi na dobre.

Rekrutacja wewnętrzna stosowana jest często w dużych firmach, gdzie wiąże się ona z przejściem pracownika z działu do działu i pracą z nowym zespołem. W takiej sytuacji z pewnością łowienie talentów w firmie jest opłacalne.

2. System poleceń

Bezdyskusyjnie jest to niezwykle skuteczny (zewnętrzny) sposób szukania pracowników pod dwoma warunkami. Pierwszy – musimy dbać o to, aby stale powiększać siatkę znajomych z branży, drugi – nasi znajomi muszą polecać do pracy zaufanych i solidnych ludzi. Jeśli choćby jeden z tych warunków nie będzie spełniony, system poleceń spada na ostatnią pozycję w rankingu najskuteczniejszych metod.

fot. pixabay
fot. pixabay

Jeśli jednak mamy dobrze poinformowanych znajomych, którzy otaczają się kompetentnymi ludźmi, to wówczas poszukiwanie osoby do stałej pracy, a także do konkretnego projektu lub współpracy, może zakończyć się sukcesem w ciągu 24 godzin. System poleceń – i to nie przesadzając – skraca ścieżkę poszukiwań czasem do jednego telefonu do znajomego. Następnie wystarczy jedno spotkanie i mamy pracownika na pokładzie firmy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Rekrutacja: Jak i gdzie znaleźć pracownika?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Marlena 2019-11-27 18:37:32

    Pracowników najlepiej szukać nie na własną rękę, a poprzez współpracę z z Agencją pracy taka jak Eurokadra.

  • Marta12 2019-07-18 09:18:53

    Wbrew pozorom poszukiwanie pracownika nie należy do najłatwiejszych zadać. Pracownik też ma wymagania, też ma oczekiwania, no a ja szukam kogoś doświadczonego i zaufanego. Jak dobrze, że trafiłam na oferty pracy pointr.pl Dodałam 2 darmowe ogłoszenia i posypały się naprawdę różnorodne CV:)

  • Katarzyna 2019-07-10 09:30:13

    Przekonałam się na własnej skórze, że nie łatwo jest znaleźć kogoś odpowiedniego do swojej firmy. Na szczęście przypadkiem znalazłam się na stronie pointr.pl , gdzie dają 4 darmowe ogłoszenia i w ramach tych darmowych ogłoszeń udało mi się znaleźć fantastycznego pracownika :)

  • daniel 2016-12-30 12:36:50

    sam się przekonałem, że rekruterzy oprócz cv często sprawdzają media społecznościowe, profil na fb potencjalnego pracownika itd.. więc warto uważać, co się zamieszcza w sieci:) o tym też tu piszą: blog.impel.pl/samym-cv-pracodawca-rekrutuje/

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.