Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy

Ruszają kampanie rekrutacyjne oraz employer brandingowe. W jakim kierunku zmierza proces rekrutacji oraz jakie trendy i narzędzia cieszą się obecnie największą popularnością wśród osób odpowiedzialnych za budowanie firmowych kadr?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 paź 2017 14:02


• Czasy, w których kandydat sam zabiega o pracę w danej organizacji, wysyłając na ogólnego, firmowego maila swoje CV i list motywacyjny, odeszły do lamusa.

• Obecnie to rekruterzy walczą o zainteresowanie potencjalnych pracowników, wprowadzając do procesu rekrutacji coraz ciekawsze narzędzia marketingowe, employer brandingowe oraz technologiczne.

Aby dotrzeć i pozyskać najlepszych kandydatów do pracy, rekruterzy muszą być obecni i aktywni w naturalnym środowisku potencjalnych pracowników, czyli w internecie. Procesy rekrutacyjne od dawna zmierzają w kierunku digitalizacji i automatyzacji – firmy korzystają z aplikacji mobilnych, wyspecjalizowanych platform rekrutacyjnych, usprawniających zarządzanie bazą danych kandydatów, jak również nawiązują kontakt z kandydatami poprzez media społecznościowe.

Coraz częściej nie ma też potrzeby osobistego kontaktu z uczestnikiem rekrutacji, przynajmniej na początkowym etapie rozmów. Na porządku dziennym są wideorekrutacje czy jednostronne rozmowy kwalifikacyjne, w ramach których kandydat nagrywa odpowiedzi na pytania zadawane automatycznie przez system. Na popularności zyskują też symulacje rekrutacji, polegające na rozwiązywaniu przez kandydata zestawu zadań czy testów kompetencji dostępnych online.

- Prawdziwym hitem staje się też w ostatnim czasie grywalizacja, w ramach której kandydaci do pracy biorą udział w specjalnie zaprojektowanej grze rekrutacyjnej, gdzie zwykle wcielają się w daną postać i poza dobrą zabawą, wykazują się na kolejnych etapach gry konkretnymi kompetencjami oraz umiejętnościami – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity pracownicze w formie przeżyć.

Ponadto w świecie HR dużo mówi się ostatnio o sztucznej inteligencji, która ma rzekomo zastąpić pracę rekruterów, choć póki co jest postrzegana jako usprawnienie najbardziej żmudnych czynności, takich jak praca z bazami danych, wyszukiwanie i selekcja kandydatów czy publikowanie i wznawianie ofert pracy.

Szybciej i krócej

Rynek pracy konsekwentnie ewoluuje w kierunku rynku pracownika, co jest widoczne w coraz większej liczbie branż i specjalizacji, na czele z IT. Do tego dochodzą też zmieniające się oczekiwania względem pracodawców oraz procesu rekrutacji, wynikające z pojawiania się na rynku przedstawicieli kolejnych, młodych pokoleń. Efektem tych zmian jest wdrażanie przez firmy wspomnianych wyżej nowoczesnych narzędzi online usprawniających rekrutację.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2017-10-13 16:51:38

Miałem napisać coś złośliwego o lansujących się służbach HR, podczas gdy na barki reszty firmy spada coraz więcej ich obowiązków. Ale trafiłem na kawałek o grywalizacji. Ej, czy moda na to nie przeminęła dekadę temu?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.