PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja, feedback: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?

• 85 proc. kandydatów nie otrzymuje od pracodawcy feedbacku o przebiegu procesu rekrutacyjnego.
• Da się zrekrutować pracowników szybko i skutecznie, dodatkowo udzielając informacji zwrotnej każdej osobie.
• Planując działania w zakresie employer brandingu warto zacząć od podstaw.

  • Autor:AT
  • 16 maj 2016 16:00
Rekrutacja, feedback: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?
Zorganizowana przez GoldenLine rekrutacja trwała 24 godziny, każda osoba otrzymała rzetelny feedback (fot.youtube.com)
REKLAMA

Kandydaci potrzebują informacji zwrotnej o przebiegu procesu rekrutacji. Dlaczego polscy pracodawcy nie korzystają z darmowych działań wspierających employer branding?

Kandydaci nie otrzymują żadnej informacji zwrotnej

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sytuacja na rynku pracy nigdy nie była tak dobra, bezrobocie spadło do poziomu 9,6 proc., a na portalach rekrutacyjnych w 2015 roku opublikowano ponad milion nowych ofert pracy. W samej tylko branży IT zapotrzebowanie na pracowników jest większe, niż liczba osób gotowych podjąć pracę w tym obszarze. Takiej sytuacji na polskim rynku pracy jeszcze nie było. Pracodawcy chcący zatrudniać specjalistów muszą wysilić się bardziej niż kiedykolwiek.

Czytaj też: Rekrutacja to strata pieniędzy. Bardziej opłaca się to

Badania pokazują, że 85 proc. kandydatów nie otrzymuje od pracodawcy feedbacku o przebiegu procesu rekrutacyjnego, w którym bierze udział.

- Skoro 85 proc. kandydatów aplikujących na oferty pracy w Polsce nie otrzymuje żadnej informacji zwrotnej, naturalne wydaje się wprowadzenie systemu komunikacji, który bezpośrednio wpływać będzie na postrzeganie marki pracodawcy. Dobry feedback zarówno dla pracownika, jak i kandydata jest bezkosztowy, mimo to wciąż wielu pracodawców woli wydać setki tysięcy złotych na kampanię promującą ich oferty pracy, zamiast wdrażać istotne zmiany w zarządzaniu kapitałem ludzkim - zauważa Szymon Motławski, Head of EB Experts Team, Pracownia EB.

Rekrutacja może trwać 24 godziny

Zespół GoldenLine sprawdził, czy rzeczywiście przekazanie indywidualnej informacji zwrotnej kandydatom zabiera tyle czasu, że rekruterzy wymieniają feedback jako jedną z głównych przyczyn braku kontaktu z osobami biorącymi udział w procesach rekrutacyjnych. Tak powstał projekt "Rekrutacja 24h", której celem było wyłonienie nowego zespołu zajmującego się sprzedażą telefoniczną.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Rekrutacja, feedback: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ela 2016-05-17 10:06:44

    Fajny case, brawo!

  • specjalista 2016-05-17 10:04:01

    można? można!

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.