PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja, doradca techniczny: Lepiej postawić na handlowca czy specjalistę od produktu?

Wiele firm budowlanych – zwłaszcza w branży chemii budowlanej – staje przed dylematem: czy zatrudnić na stanowisko doradcy technicznego handlowca czy raczej specjalistę od produktu? Odpowiedź na to pytanie jest ważna, biorąc pod uwagę fakt, że rynek jest wydrenowany z kandydatów.

Rekrutacja, doradca techniczny: Lepiej postawić na handlowca czy specjalistę od produktu?
(fot. pixabay)
REKLAMA

Prowadząc procesy rekrutacyjne na stanowiska doradców technicznych, najczęściej poszukiwane są osoby, które nie tylko mają doświadczenie w sprzedaży, doskonale znają branżę chemii budowlanej czy mają już swój portfel klientów, ale także mogą pochwalić się szeroką wiedzę techniczną i doskonałą znajomością rynku systemów dociepleń, hydroizolacji, suchej zabudowy, renowacji betonu czy posadzek żywicznych i przemysłowych.

Niestety, jest to profil idealnego kandydata, dlatego czasami konieczna jest rezygnacja z części stawianych wymagań. Wtedy firma staje przed wyborem – czy szuka osoby ze świetnymi umiejętnościami sprzedażowymi i dużym doświadczeniem, ale niekoniecznie w branży chemii budowlanej czy wprost przeciwnie, stawia na osobę z wiedzą techniczną i znajomością produktów, ale bez umiejętności sprzedażowych?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W poszukiwaniu odpowiedzi

Warto, aby pracodawca dobrze przemyślał swoją strategię i odpowiedział na kilka kluczowych pytań: które kompetencje poszukiwanego profilu kandydata są dla nas najważniejsze, a z których jesteśmy w stanie zrezygnować? Czy jesteśmy w stanie zatrudnić doradcę z bogatą wiedzą produktową i techniczną, ale np. nieznajomością rynku inwestycyjnego? Czy może jednak umiejętność dotarcia do klienta inwestycyjnego jest najważniejsza i zarazem najtrudniejsza do wyszkolenia, a nasze struktury są przygotowane do sprawnego przekazania wiedzy produktowej nowemu pracownikowi? Tylko dzięki poznaniu odpowiedzi na powyższe pytania powstanie lista priorytetów, która wskaże jakich kandydatów należy szukać na rynku.

Oczywiście dogłębne przeszkolenie pracownika jest rozwiązaniem czasochłonnym i kosztownym dla pracodawców. Nie jest jednak powiedziane, że dobry sprzedażowiec nie będzie w stanie szybko przyswoić wiedzy na temat oferowanych przez firmę produktów i mimo początkowej nieznajomości branży z sukcesem pozyskiwać nowych klientów. Możliwe zatem, że początkowe obawy pracodawcy czy kandydat szybko odnajdzie się na stanowisku i zacznie przynosić firmie zysk okażą się bezpodstawne.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja, doradca techniczny: Lepiej postawić na handlowca czy specjalistę od produktu?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.