PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Rekrutacja do e-commerce. Kogo poszukuje branża, ile oferuje

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 19 sie 2019 17:02

Rynek e-commerce w Polsce to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki, nie tylko w skali Europy, ale i świata. Według prognoz do 2022 r. wartość rynku e-commerce ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dolarów. Jakich kompetencji szukają rekruterzy u osób chcących pracować w tej branży?

Rekrutacja do e-commerce. Kogo poszukuje branża, ile oferuje
Adobe Stock
REKLAMA
  • Mimo iż e-commerce jest młodą dziedziną gospodarki, to jego powoduje szybką zmianę trendów i potrzeb pracodawców.
  • To także ogromna szansa i perspektywa dla osób aktualnie poszukujących nowych wyzwań zawodowych.
  • Tegorocznym trendem e-handlu jest tworzenie marketingu opartego o jakościowe treści - mówi Magdalena Letko, senior recruitment business partner w Bigram.

W 2019 roku w Polsce już 62 proc. internautów kupuje w sieci. To o 6 punktów proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej (56 proc. w 2018, 54 proc. w 2017 r.). Polacy dogonili w 2019 r. średnią europejską zakupów w internecie. Tak szybki wzrost zainteresowania zakupami on-line to też spore wyzwanie dla rekruterów poszukujących kandydatów do pracy w tej branży. Kto dziś ma szanse znaleźć tam pracę? Na jakie zarobki może liczyć?

Wynagrodzenie w e-commerce

Według ekspertyzy specjalistów Bigram osoby na najwyższych stanowiskach w organizacjach e-commerce wynagradzane są w zależności od skali biznesu oraz celów, jakie są stawiane na wejściu do organizacji. Ich poziom porównywalny jest do tego, jaki otrzymują osoby na stanowiskach CEO w innych branżach. Poziom N-1, czyli osoby zajmujące stanowiska menedżerskie (Manager e-Commerce, Key Account Manager, Digital Marketing Manager, CRM Manager, Digital Brand Manager) otrzymują wynagrodzenia w granicach 15-20 tys. zł brutto miesięcznie. Specjaliści z danych dziedzin (analityk CRM, specjalista SEO, specjalista SEM) mogą liczyć na 10 tys. zł. brutto bądź więcej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Natomiast z zeszłorocznego zestawienia analityków z Michael Page dowiemy się, że dyrektor do spraw e-commerce, w zależności od doświadczenia, może liczyć na pensję między 15 a nawet 35 tys. zł brutto. Wynagrodzenie miesięczne managera w takim obszarze kształtuje się na poziomie około 15 tys. zł, choć może ono sięgać nawet 25 tys. zł. W cenie są również eksperci z obszaru marketing automation, których średnie zarobki wynoszą około 12 tys. zł. Z kolei omnichannel manager, który odpowiada za spójną obecność firmy we wszystkich kanałach, może spodziewać się średnich zarobków na poziomie 18 tys. zł, przy czym mogą one wynieść nawet 25 tys. zł.

Kogo potrzebuje e-commerce

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Rekrutacja do e-commerce. Kogo poszukuje branża, ile oferuje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ekomers 2019-09-05 03:26:31

    JA wiem czy to takie fajne za kompiuyerem wieść ca lub dzień. Ipayrzec co kto kupuje i za ile . Nufne jak już sie myto zno na pamienc

  • korektor 2019-08-20 09:28:29

    Proszę, nauczcie się pisać chodź wiem, że w przy słowie "castomer" jest to niedopatrzenie. To na końcu artykułu napisać źle imię Zuckerberga to nieporozumienie. Anyway, artykuł całkiem niezły.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA