PARTNER PORTALU partner portalu

Rekrutacja do e-commerce. Kogo poszukuje branża, ile oferuje

Rynek e-commerce w Polsce to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki, nie tylko w skali Europy, ale i świata. Według prognoz do 2022 r. wartość rynku e-commerce ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dolarów. Jakich kompetencji szukają rekruterzy u osób chcących pracować w tej branży?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja do e-commerce. Kogo poszukuje branża, ile oferuje

  • Mimo iż e-commerce jest młodą dziedziną gospodarki, to jego powoduje szybką zmianę trendów i potrzeb pracodawców.
  • To także ogromna szansa i perspektywa dla osób aktualnie poszukujących nowych wyzwań zawodowych.
  • Tegorocznym trendem e-handlu jest tworzenie marketingu opartego o jakościowe treści - mówi Magdalena Letko, senior recruitment business partner w Bigram.

W 2019 roku w Polsce już 62 proc. internautów kupuje w sieci. To o 6 punktów proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej (56 proc. w 2018, 54 proc. w 2017 r.). Polacy dogonili w 2019 r. średnią europejską zakupów w internecie. Tak szybki wzrost zainteresowania zakupami on-line to też spore wyzwanie dla rekruterów poszukujących kandydatów do pracy w tej branży. Kto dziś ma szanse znaleźć tam pracę? Na jakie zarobki może liczyć?

Wynagrodzenie w e-commerce

Według ekspertyzy specjalistów Bigram osoby na najwyższych stanowiskach w organizacjach e-commerce wynagradzane są w zależności od skali biznesu oraz celów, jakie są stawiane na wejściu do organizacji. Ich poziom porównywalny jest do tego, jaki otrzymują osoby na stanowiskach CEO w innych branżach. Poziom N-1, czyli osoby zajmujące stanowiska menedżerskie (Manager e-Commerce, Key Account Manager, Digital Marketing Manager, CRM Manager, Digital Brand Manager) otrzymują wynagrodzenia w granicach 15-20 tys. zł brutto miesięcznie. Specjaliści z danych dziedzin (analityk CRM, specjalista SEO, specjalista SEM) mogą liczyć na 10 tys. zł. brutto bądź więcej.

Natomiast z zeszłorocznego zestawienia analityków z Michael Page dowiemy się, że dyrektor do spraw e-commerce, w zależności od doświadczenia, może liczyć na pensję między 15 a nawet 35 tys. zł brutto. Wynagrodzenie miesięczne managera w takim obszarze kształtuje się na poziomie około 15 tys. zł, choć może ono sięgać nawet 25 tys. zł. W cenie są również eksperci z obszaru marketing automation, których średnie zarobki wynoszą około 12 tys. zł. Z kolei omnichannel manager, który odpowiada za spójną obecność firmy we wszystkich kanałach, może spodziewać się średnich zarobków na poziomie 18 tys. zł, przy czym mogą one wynieść nawet 25 tys. zł.

Kogo potrzebuje e-commerce

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ekomers 2019-09-05 03:26:31

JA wiem czy to takie fajne za kompiuyerem wieść ca lub dzień. Ipayrzec co kto kupuje i za ile . Nufne jak już sie myto zno na pamienc

korektor 2019-08-20 09:28:29

Proszę, nauczcie się pisać chodź wiem, że w przy słowie "castomer" jest to niedopatrzenie. To na końcu artykułu napisać źle imię Zuckerberga to nieporozumienie. Anyway, artykuł całkiem niezły.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.