PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Rekrutacja, CV: Kandydat do pracy jak produkt - musi umieć się sprzedać. Jak to zrobić?

• Kandydat, który szuka pracy jest trochę jak produkt, który trzeba dobrze sprzedać.
• Pomocna może być więc strategia „unikatowej propozycji sprzedaży”, doskonale znana specjalistom od marketingu.

  • Autor:AT
  • 2 wrz 2016 12:43
Rekrutacja, CV: Kandydat do pracy jak produkt - musi umieć się sprzedać. Jak to zrobić?
Pracodawcy „kupują” nie tylko umiejętności, ale przede wszystkim rozwiązania (fot.fotolia)
REKLAMA

Kiedy firma planuje kampanię reklamową, skupia się na podkreśleniu unikalnych korzyści, które otrzyma klient nabywając dany produkt. Po angielsku określa się to jako „unique selling proposition” (USP). Polega ona na znalezieniu i nazwaniu jednej lub kilku cech, które odróżniają dany produkt czy usługę od innych. To coś, na czym opiera się kampanię reklamową. Takie podejście doskonale sprawdza się też w odniesieniu do osoby, która szuka pracy. Bo przecież ona również chce się wyróżnić na tle innych kandydatów.

- Trzeba więc zastanowić się, jaka jest nasza unikatowa propozycja sprzedaży. Dlaczego pracodawca ma wybrać właśnie nas? Co nowego, świeżego przynosimy w ofercie? Kiedy tak rozłożymy akcenty, zyskamy większą szansę, że nasze CV nie zginie wśród wielu innych – mówi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Umiejętności kandydata na pierwszym miejscu

Jak określić swoje USP? Oto kilka kroków:

- Zaczynamy od zmiany sposobu patrzenia na to, co robimy. Wyobrażamy sobie, które z naszych umiejętności doceniają nasi klienci i koledzy. Wiele rzeczy robimy automatycznie i zapominamy, że dla innych mogą być cenne - mówi ekspert.

Dla pracodawcy ważne są rozwiązania

- Pracodawcy „kupują” nie tylko umiejętności, ale przede wszystkim rozwiązania. Trzeba się zastanowić, jak sprawimy, że firma zarobi lub zaoszczędzi pieniądze albo jak rozwiążemy konkretne problemy. Nie wystarczy podanie, że jest się specjalistą w danej dziedzinie – trzeba to jeszcze uszczegółowić, pisząc w czym konkretnie jesteśmy dobrzy – mówi Bartosz Struzik.

Osoba, która szuka pracy, musi umieć się dobrze sprzedać (fot.fotolia)
Osoba, która szuka pracy, musi umieć się dobrze sprzedać (fot.fotolia)

I tak na przykład specjalista ds. public relations powinien dopisać bardziej szczegółową charakterystykę typu: „specjalizujący się w organizacji dużych kampanii CSR”.

Liczą się też konkrety

Do umiejętności dopisujemy konkrety.

- Jakie zyski przynieśliśmy poprzedniej firmie, jakie rozwiązania wprowadziliśmy w życie? Jeśli się da podajemy liczby lub procenty - wymienia Struzik.

Jak dodaje, dzięki temu potencjalny pracodawca zobaczy, jak skuteczni potrafimy być.

- Nasz specjalista od PR może więc dopisać: „…specjalizujący się w organizacji dużych kampanii CSR, z których ostatnia dotarła za pośrednictwem prasy i mediów elektronicznych do ponad miliona odbiorców” - mówi ekspert.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekrutacja, CV: Kandydat do pracy jak produkt - musi umieć się sprzedać. Jak to zrobić?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.